009 (1): Спеціальний випускNo Descriptionhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/103062024-03-29T11:35:20Z2024-03-29T11:35:20Z491Поняттєвий і термінологічний синкретизм "сімох вільних мистецтв"Собуцький, Михайлоhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104432019-06-09T09:43:24Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Поняттєвий і термінологічний синкретизм "сімох вільних мистецтв"
dc.contributor.author: Собуцький, Михайло
dc.description.abstract: В роботі на матеріалі "Етимологій" Ісидора Севільського розглядається тісний взаємозв'язок терміносистем "вільних мистецтв". Особлива увага приділяється граматичній і музичній термінології.
dc.description: This work is based on the “Etymology” by Isidor Sevilian considering close
connection of the term system of “free arts”. Special attention is payed to “grammatical
and musical etimology”. It shows that terminological and conceptional syncretism of
this two basic “free arts” has its background in syncretism of sensual perseption of
rytmic and harmony of sound flow.
1999-01-01T00:00:00ZТеатр Леся Курбаса в контексті антропософського вчення Рудольфа ШтейнераМиленька, Г.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104412018-08-08T13:41:15Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Театр Леся Курбаса в контексті антропософського вчення Рудольфа Штейнера
dc.contributor.author: Миленька, Г.
dc.description.abstract: The extraordinary of Les’ Curbas person who is a star of modern ukrainian direction
art till nowadays hasn’t discovered and perceived in its dimensions yet. There are a lot
of questions such as why he became an actor having a clasical university education in
phyloslphy. Why he begun the experiments with producing being a gifted actor? Why
he started his teaching practice while he was a recognised producer? The answers on all
these questions could be found in his big theoretical heritage the aquaintance with
which gives an opportunity to see not only a huge creative aspiration person but a
person of a philosophical turn of mind as well.
1999-01-01T00:00:00ZМежа тисячоліть і проблема метаісторіїКримський, Сергійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104402018-06-04T11:47:03Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Межа тисячоліть і проблема метаісторії
dc.contributor.author: Кримський, Сергій
dc.description.abstract: Історію потрібно розглядати не тільки з погляду того, що минає, а й з боку того, що зберігається. Розвиток цивілізації і демонструє наскрізні структури ( архетипи) економічних та правових відносин, культурних і національних цінностей, звершень загальнолюдської моралі. Ці структури й складають в лінійному поступі історії вертикаль метаісторичного сходження.
dc.description: We should look at history not only as at passing thing, but also as at preserving
one. The development of civilization demonstrates us through going structures
(archetypes) of economical and legal relations, cultural and national treasures,
fulfilments of human morality. In a linear historical progress this structures combine a
vertical of metahistorical revival.
1999-01-01T00:00:00ZСергій Параджанов як "граюча людина" в контексті мистецтва трансавангардуПетрова, Ольгаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104392018-06-04T11:48:36Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Сергій Параджанов як "граюча людина" в контексті мистецтва трансавангарду
dc.contributor.author: Петрова, Ольга
dc.description.abstract: Стаття аналізує образотворчу спадщину цього видатного режисера XX століття. Автор статті доводить світоглядну самостійність Параджанова як автора колажів та їхню високу естетичну цінність. Колажі Параджанова унаочнюють перехід від арістотелевого мімесісу до платонівського поесісу, що є засадничим принципом модернізму.
dc.description: The article analyses the pictorial heritage of this prominent director of the XX
century. The author of the article proves the ideological independence of Paradjanov
as the author of collages, and the high aesthetic of his work of art. Collages by
Paradjanov visualize the transition from the Aristotle’s mimesis of the Plato‘s poesis
as a fundamental principle of modernism. Principles of artistic “play”, metaphorical
significance, vagueness of images, collaging which is the threading of many associative
signs on one emotional axis closely connects the creative method of Paradjanov with
the “nomadism” of A.-B. Oliva who originated the concept of transvanguard as the
“art of citation”.
1999-01-01T00:00:00ZДавньоруська народність. Історія проблемиЗалізняк, Леонідhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104382016-12-27T00:15:12Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Давньоруська народність. Історія проблеми
dc.contributor.author: Залізняк, Леонід
dc.description.abstract: Стаття присвячена драматичній історії формування концепції давньоруської народності. Історіографічний аналіз свідчить, що давньоруська народність є радянською модифікацією давнього імперського історичного міфу. Вона є типовою ідеологічною конструкцією, яка сформувалася у повоєнний час внаслідок тиску кремлівських ідеологів на партійну історичну науку СРСР.
dc.description: This article is devoted to dramatic history of formation so called ancient Russ
nationality. Historiographical analyses evidences ancient Russ nationality is soviet
version of very old empire myth. This is typical ideology structure formed after the
Second World War as a result pressure Kremlin ideologist on soviet historical science.
1999-01-01T00:00:00ZСпецифіка поетичного бачення в мистецтві кіноБрюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104372016-12-27T00:16:14Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Специфіка поетичного бачення в мистецтві кіно
dc.contributor.author: Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: Поетичне бачення в кіно- це те, що вимагає не лише поетичної уяви, а й пов'язане з характером знімання, використанням світла, тобто речами суто кіноматографічними. Поетичне - це те, що виходить за межі онтологічної властивості кіно, яке здатне фіксувати реальність. Поетичне світобачення немислиме без наявності індивідуального, особистісного вислову; воно передбачає вміння події зображати образно, узагальнено, концентровано, не в безпосередній натуральності, а метафорично.
dc.description: The poetic view in cinema is not only tied to poetic imagination but also to the
nature of the filming process, movement of light, and other strictly cinematographic
elements. Poetic is also that which goes beyond cinema’s ontological function of
recording reality. A poetic worldview requires creative individuality and personal
expression: it entails in comprehending event both generally and concentratedly,
presenting them in imagery and metaphor rather then as direct reality. Such work in
cinema has been created by Oleksandr Dovzhenko, Orson Welles, Frederico Fellini,
and Ingmar Bergman. Ukrainian poetic cinema holds a very special place in the world
cinema arts — particularly with its forays into mythology, as in thy works of Sergei
Paradzhanov, Yuri Illienko, Leonid Osyka, and Ivan Mykolaichuk.
1999-01-01T00:00:00ZМіжнародно-правові аспекти національної безпеки УкраїниМогилевська, В.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104362018-06-04T11:53:42Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Міжнародно-правові аспекти національної безпеки України
dc.contributor.author: Могилевська, В.
dc.description.abstract: Стаття присвячена проблемі гарантування національної безпеки з точки зору міжнародного права. Розглядається проблема участі України та її стратегічних партнерів - Росії та США в системі міжнародних договорів по контролю над озброєннями, адаптації цих договорів у новій геополітичній ситуації з урахуванням національних інтересів України.
dc.description: This article is devoted to the problem of National Security guarantees according
to International Law. The problem of participation of Ukraine and its strategic
partners — Russia and USA in Arms Control International Treaties system, ajustment
of the Arms Control Treaties in the new geopolitical situation is analised. The article
provides International legal analisys and the possible alternatives of Ukraine’s
participation in International Treaties.
1999-01-01T00:00:00ZПорівняльний аналіз молодіжного руху в Україні, Росії та Білорусі кінця 80-90-х років XX-го століттяГалактіонова, І.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104352016-12-27T00:16:08Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Порівняльний аналіз молодіжного руху в Україні, Росії та Білорусі кінця 80-90-х років XX-го століття
dc.contributor.author: Галактіонова, І.
dc.description.abstract: Стаття присвячена дослідженню та порівнянню молодіжних рухів трьох країн колишнього СРСР як частина політичної системи. Визначено шість загальних критеріїв, згідно з якими здійснено порівняння, наведено приклади та зроблено висновки щодо розвитку та перспектив молодіжного руху Росії, України, Білорусі.
dc.description: This article is devoted to comparasion of youth movement as a part of political
system in three countries of former Soviet Union. It is determined six general criterions.
According to them the comparasion is carried out. And there are given examples and
conclusions about development and prospects of youth movement of Ukraine, Russia
and Belarus. The article throws light upon events of the end of 80—90s years of XX th
century.
1999-01-01T00:00:00ZРегуляторна реформа в Україні : очікування та реальністьЛеухіна, Анастасіяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104342016-12-27T00:16:08Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: Регуляторна реформа в Україні : очікування та реальність
dc.contributor.author: Леухіна, Анастасія
dc.description.abstract: В статті досліджуються проблеми надмірного державного регулювання, розкривається поняття дерегулювання (регулятивної реформи). Визначено необхідність проведення регуляторної реформи на сучасному етапі історичного розвитку України та основні етапи дерегулювання. Стаття висвітлює проблеми повільного просування реформи та результати, які очікуються від успішного дерегулювання.
dc.description: This article contains research concerning the problems of state over-regulation in
Ukraine, and defines the term deregulation (regulatory reform). The necessity for
conducting regulatory reform in Ukraine at this historical stage and the main steps of
regulatory reform are clearly visible. This article illustrates the reasons for the slow
process of reform and results, which are expected for successful deregulation.
1999-01-01T00:00:00ZЗ історії політичної думки часів української революції: (на основі програмових документів УПСР)Бевз, Тетянаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/104332018-04-04T08:10:56Z1999-01-01T00:00:00Zdc.title: З історії політичної думки часів української революції: (на основі програмових документів УПСР)
dc.contributor.author: Бевз, Тетяна
dc.description.abstract: У статті розкривається політична доктрина Української партії соціалістів-революціонерів (УПСР) в період української революції на основі програмових документів партії.
dc.description: Based on the party program documents, this article throws light upon the political
doctrine of the Ukrainian party of socialists-revolutionists (UPSR) during the
Ukrainian revolution. It is emphasized that the UPSR program considered national,
economic, social and political features of Ukraine. The concept developed by socialistrevolutionists
is discussed. The article also tells about the UPSR input to the history
of Ukrainian political thought.
1999-01-01T00:00:00Z