149: Педагогічні, психологічні науки та соціальна роботаNo Descriptionhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/94112024-03-29T14:25:39Z2024-03-29T14:25:39Z121Сприйняття іншої людини як рішення комунікативної задачіГордієнко, ВалерійКопець, Людмилаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28242017-02-10T18:09:45Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Сприйняття іншої людини як рішення комунікативної задачі
dc.contributor.author: Гордієнко, Валерій; Копець, Людмила
dc.description.abstract: У статті розглянуто проблему сприйняття іншої людини як комунікативна задача, аналізовано типи комунікативних задач, що характерні для початкового етапу спілкування в різних соціальних ситуаціях, розкрито психологічні механізми, які забезпечують вирішення типових комунікативних задач, визначено особливості перцептивних рішень у різних видах спілкування: примітивному, стандартизованому, маніпулятивному, конвенційному, діловому, ігровому, духовному.; The article presents problem of perception another people as solution of communication task, it is analyzed types of communication tasks, which correspond with start of communication in different social situations, it is presented psychological mechanisms, which support solutions of communication tasks, it is defined characteristic of perceptual solutions for different forms of communication: primitive, standardized,manipulative, conventional, professional business, game-playing, spiritual.
2013-01-01T00:00:00ZСвітоглядні та етико-правові засади медіації в КитаїГірник, АндрійРезаненко, Володимирhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28142024-01-30T14:06:51Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Світоглядні та етико-правові засади медіації в Китаї
dc.contributor.author: Гірник, Андрій; Резаненко, Володимир
dc.description.abstract: У статті розглянуто правові основи і особливості діяльності суб’посередництва ("народних посередників", членів "народних урядів", арбітрів, суддів) у Китаї, пов’язані з світоглядними і моральними принципами традиційної китайської культури.
dc.description: It is about the legal grounds and especially the activity of mediation (the "people’s mediators", members of the "people’s government", arbitrators, judges) in China in connection with the philosophical, moral and ethical principles of traditional Chinese culture.
2013-01-01T00:00:00ZКонфлікт як предмет знанняСватко, Юрійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28132019-06-09T09:29:14Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Конфлікт як предмет знання
dc.contributor.author: Сватко, Юрій
dc.description.abstract: In the article, based on the negative and positive definitions of conflict, a worldly hierarchy of conflict levels is presented, as well as the conflict realm of being as a whole.; У статті на підставі заперечного і позитивного визначення конфлікту презентовано світову ієрархію рівнів конфліктності, а також конфліктну сферу буття у цілому
2013-01-01T00:00:00ZПсихологічні особливості стресостійкості представників стресогенних професій (на прикладі працівників приватних охоронних структур)Боднар, АллаМакаренко, Н.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28122017-10-10T16:31:49Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Психологічні особливості стресостійкості представників стресогенних професій (на прикладі працівників приватних охоронних структур)
dc.contributor.author: Боднар, Алла; Макаренко, Н.
dc.description.abstract: У статті проаналізовано комплекс психологічних характеристик особистості, пов’язаних із стресостійкістю, та стресогенний характер професійної діяльності на прикладі працівників приватних охоронних структур.; This article analyzes the complex psychological characteristics of the person associated with stress and
stressor nature of professional activities on the example of employees of private security firms.
2013-01-01T00:00:00ZПсихолого-педагогічний аналіз проблеми суб’єкта та суб’єктності в процесі становлення професійної суб’єктності майбутнього вчителяБоднар, АллаЖурат, Юліяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28112024-01-30T14:13:10Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Психолого-педагогічний аналіз проблеми суб’єкта та суб’єктності в процесі становлення професійної суб’єктності майбутнього вчителя
dc.contributor.author: Боднар, Алла; Журат, Юлія
dc.description.abstract: У статті розглянуто основні етапи дослідження проблеми суб’єкта і суб’єктності в психолого-педагогічній літературі. Аналізуються проблеми формування поняття "професійна суб’єктність вчителя" в контексті парадигми "суб’єкт-суб’єктність".
dc.description: The paper considers the main stages of research on the subject and subjectivity in psychological and pedagogical literature. The problems of the formation of "professional teacher subjectivity" in the context of the paradigm of "subject-subjectivity".
2013-01-01T00:00:00ZОрганізація надання соціальних послуг людям похилого віку у соціальних службах: міжнародний досвідКабаченко, Надіяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28102024-01-31T07:43:47Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Організація надання соціальних послуг людям похилого віку у соціальних службах: міжнародний досвід
dc.contributor.author: Кабаченко, Надія
dc.description.abstract: У статті розглянуто підходи та досвід надання соціальних послуг людям похилого віку в різних країнах. Проaналізовано існуючі типи організації надання послуг, структура організацій, що надають послуги, моделі та програми, які використовуються, особливості їх фінансування тощо. Також увага приділяється можливостям застосування зарубіжного досвіду в Україні.
dc.description: The paper examines the approaches and experience of providing social services for elderly people in different countries. The existing types of providing social services, the structure of organizations which provide social services, models and programs being used, the specialties of their financing etc are being analyzed. Additionally, attention is drawn to the possibilities of foreign experience application in the Ukraine.
2013-01-01T00:00:00ZКомунікативний світ особистості та його характеристикиКопець, ЛюдмилаГордієнко, Валерійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28082024-01-31T07:47:00Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Комунікативний світ особистості та його характеристики
dc.contributor.author: Копець, Людмила; Гордієнко, Валерій
dc.description.abstract: У статті розглянуто проблеми дослідження комунікативного світу особистості, визначено параметри аналізу цієї онтологічно та гносеологічно складної реальності, презентовано можливості малюнкових методів у дослідженні діалогічних процесів та комунікативного світу особистості в юнацькому віці.
dc.description: The article presents problems of research of personality communication world, it is defined characteristic for analysis this complicated reality, it is presented picture methods for research of dialogue processes and personality communication world in youth.
2013-01-01T00:00:00ZОрганізація практики студентів на бакалаврських програмах з соціальної роботи: закордонний досвідСавчук, ОленаКондратова, Л.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28072017-02-13T09:08:43Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Організація практики студентів на бакалаврських програмах з соціальної роботи: закордонний досвід
dc.contributor.author: Савчук, Олена; Кондратова, Л.
dc.description.abstract: Статтю присвячено розгляду стандартів та умов організації практики на бакалаврських програмах з соціальної роботи у трьох країнах: Великій Британії, Австралії та США. Описано основні вимоги щодо її тривалості, моделей та умов організації, оцінювання, критеріїв відбору місць практики та співпраці з ними.; The article is devoted to the standards and conditions of field education for BA in social work at the national level in three countries: the UK, Australia and the USA. The basic requirements for programs in social work at the organization of field education, duration and models of field education, assessment, requirements for placements and cooperation were discovered.
2013-01-01T00:00:00ZГлобальні пріоритети соціального розвитку: імперативи для політики і практикиСемигіна, Тетянаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28062017-10-30T21:18:44Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Глобальні пріоритети соціального розвитку: імперативи для політики і практики
dc.contributor.author: Семигіна, Тетяна
dc.description.abstract: In 2012 a new document “The Global Agenda for Social Work and Social Development” was approved as a professional platform for strengthening the role of social work in modern society. This document states that affords of social workers have to be concentrated on four areas: social and economic inequalities within countries and between regions; dignity and worth of the person; environmental sustainability; importance of human relationships. Preparation of global priorities was encompassed by professional discussions on “global”, “regional” and “local” peculiarities of social work, dichotomy of “universal”and “relative” in social work ethics.; У 2012 р. було ухвалено «Світові пріоритети соціальної роботи і соціального розвитку: зобов’язання щодо дій» як професійну платформу зміцнення ролі соціальної роботи у сучасному світі. Цей документ визначає, що зусилля мають бути зосереджені на чотирьох ключових сферах:
сприяння соціальній та економічній рівності; обстоювання гідності та цінності людей; сприяння
стабільності навколишнього середовища; визнання важливості людських відносин. Підготовка світових пріоритетів супроводжувалась посиленням фахових дискусій щодо співвідношення «глобального», «регіонального» та «локального» вимірів соціальної роботи, дихотомії «універсального – релятивного» в етиці соціальної роботи.
2013-01-01T00:00:00ZЦіннісні орієнтації української молоді: порівняльний аналізСвятненко, С.Виноградов, Олександрhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28032017-11-01T19:46:20Z2013-01-01T00:00:00Zdc.title: Ціннісні орієнтації української молоді: порівняльний аналіз
dc.contributor.author: Святненко, С.; Виноградов, Олександр
dc.description.abstract: У статті на основі даних ESS (2004–2011) і WVS (2006–2008) розглядаються особливості ціннісних пріоритетів української молоді у порівнянні зі старшим поколінням, цінностями ровесників з
інших країн, а також у часовій перспективі. Найбільш важливими для молоді України виявилися
цінності Безпеки, Доброзичливості, Самостійності і Досягнення. Протягом 2004–2011 років статистично значущо росте важливість для цінності самоствердження на противагу самотрансцендентності, за цією ж віссю спостерігаються найвиразніші відмінності від цінностей старшого покоління українців і ровесників у зарубіжних країнах.; The article is devoted to comparative research of Ukrainian youth priorities in comparison to older
generation, peers from other countries, as well as in the perspective of time. According to ESS (2004–2011) and WVS (2006–2008) data, the most important for ukrainian youth were values of Security, Benevolence, Self-direction and Achievement. During the 2004–2011 years, statistically significant increase of Selfenchancement versus Self-transcendance values was found. Differences between ukrainian youth and older generation as well as peers from other countries also most clearly are expressed on this dimension.
2013-01-01T00:00:00Z