025: Філософія та релігієзнавствоNo Descriptionhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/99422024-03-29T11:23:45Z2024-03-29T11:23:45Z171"Випробування на шляху до Дамаска", або інтелектуалізм у тенетах світу людиниСватко, Юрійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82782019-06-09T09:33:01Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: "Випробування на шляху до Дамаска", або інтелектуалізм у тенетах світу людини
dc.contributor.author: Сватко, Юрій
dc.description.abstract: У статті розглядаються специфіка і підводні рифи сучасного інтелектуалізму з огляду на ті обмеження, які виставляє для нього онтологія Світу Людини.
dc.description: Specifity and dangers of contemporary intellectualism, with regard to determinations imposed upon
it by the ontology of Human World, are considered in the article.
2004-01-01T00:00:00ZДо інтелектуальної біографії Дмитра Чижевського: празький період (1924-1932)Валявко, Іринаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82772018-10-04T14:12:43Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: До інтелектуальної біографії Дмитра Чижевського: празький період (1924-1932)
dc.contributor.author: Валявко, Ірина
dc.description.abstract: У статті розглядається наукова діяльність Дмитра Чижевського під час перебування у Празі та подається короткий огляд його філософських студій.
dc.description: This article is about scientific activities of Dmytro Chyzhevsky in Prague and short research of his
philosophical studios.
2004-01-01T00:00:00ZДосвід критики "чистого емпіризму" в історико-філософських працях П. П. КудрявцеваПастушенко, Л.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82762017-10-11T07:48:32Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Досвід критики "чистого емпіризму" в історико-філософських працях П. П. Кудрявцева
dc.contributor.author: Пастушенко, Л.
dc.description.abstract: Стаття присвячена аналізові досвіду критики філософії «чистого емпіризму», представленого у творчості київського історика філософії поч. XX ст. П. П. Кудрявцева. Автор з'ясовує місце цього досвіду у вивченні історії філософії через призму боротьби абсолютизму і релятивізму.
dc.description: Article is devoted to the analysis of experience of criticism of philosophy of the «pure empiricism»
submitted in works of the Kiev historian of philosophy in the beginning of XX century P. P. Kudryavtsev.
The author finds out a place of this experience in studying a history of philosophy through a prism of
struggle between absolutism and relativism.
2004-01-01T00:00:00ZЦерковнослов'янська та слов'яно-руська біблійна книжність у Київській духовній академії: текстуальна "присутнсть" і проблема дослідженняГоловащенко, Сергійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82752019-06-09T10:06:54Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Церковнослов'янська та слов'яно-руська біблійна книжність у Київській духовній академії: текстуальна "присутнсть" і проблема дослідження
dc.contributor.author: Головащенко, Сергій
dc.description.abstract: Статтю присвячено проблемі дослідження слов'янської Біблії в Київській духовній академії XIX - поч. XX cm. Святе Письмо слов'янською мовою представлене як важливе джерело вітчизняної православної літургійної та богословської традиції.
dc.description: Focuses on the analisis of Slavic Bible in Kyiv Theological Academy during 19"' - early 20"' century.
The Slavic Bible presents as important origin of Orthodox liturgical and theological tradition
2004-01-01T00:00:00ZДо проблеми ідентифікації рукописних курсів професорів КМА (XVII-XVIII ст.)Симчич, Миколаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82742018-11-20T13:19:06Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: До проблеми ідентифікації рукописних курсів професорів КМА (XVII-XVIII ст.)
dc.contributor.author: Симчич, Микола
dc.description.abstract: Стаття присвячена розробці критеріїв визначення належності рукописів XVII-XVIII cm. до спадщини професорів Києво-Могилянської академії та ідентифікації їхнього авторства.
dc.description: In the article author develops criterions of attribute manuscripts ofl 7th —
of Kyiv-Mohyla Academy and identification their authorship.
2004-01-01T00:00:00ZУспенська церква Печерської лаври - сакральний максимум Давньої РусіЗавгородній, Юрійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82732023-12-04T10:02:19Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Успенська церква Печерської лаври - сакральний максимум Давньої Русі
dc.contributor.author: Завгородній, Юрій
dc.description.abstract: У статті на підставі аналізу Києво-Печерського патерика робиться висновок про те, що для культури Давньої Русі Успенська церква відігравала роль сакрального максимуму.
dc.description: This article is dedicated to a new aspect in research of philosophical ideas in the Kievan Rus culture.
The author analyzes Uspens 'ka Church (Church of Assumption) of Pêchers 'ka Lavra as a sacred maximum
of Old Rus
2004-01-01T00:00:00ZПроблемний характер розуміння самості у філософії М. Гайдеґґера ("Буття і Час")Поліщук, Богданhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82722017-06-21T14:20:37Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Проблемний характер розуміння самості у філософії М. Гайдеґґера ("Буття і Час")
dc.contributor.author: Поліщук, Богдан
dc.description.abstract: У статті тематизується різноманітно проблемний характер самості у проекті фундаментальної онтології; на основі текстуальних свідчень з'ясовується неправомірність звинувачень Гайдегґера у прив'язаності до традиції суб'єктивізму.
dc.description: Preset study contains an analysis of the problematic character the concept of selfhood entertains
within Heidegger 's project of the fundamental ontology. The textual evidence is used to prove that accusing
Heidegger of being confined to the tradition of subjectivism is groundless.
2004-01-01T00:00:00ZГайдеґґерівська критика поняття совістіКолярцев, Віталій.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82712016-12-01T13:00:46Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Гайдеґґерівська критика поняття совісті
dc.contributor.author: Колярцев, Віталій.
dc.description.abstract: Статтю присвячено аналізу Гайдеґґерової критики інтерпретацій поняття совісті, створених західною філософською традицією.
dc.description: The article is dedicated to the analysis of Heidegger's critique of interpretations of the notion of
conscience originated by the Western philosophic tradition.
2004-01-01T00:00:00ZДосвід і проблема прогнозувального розумуМінаков, Михайлоhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82702017-10-27T18:35:53Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Досвід і проблема прогнозувального розуму
dc.contributor.author: Мінаков, Михайло
dc.description.abstract: Статтю присвячено аналізу проблеми судження про майбутнє, визначенню його гносеологічного статусу та впливу судження такого типу на соціальні практики. Автор розглядає зазначені проблеми у зіставленні процедурного (Кант, Поппер) та процесуального (Гегель, Маркс) підходу до їх розв'язання. Через такий розгляд проблеми автор доходить висновку про залежність судження про майбутнє від характеру зв'язку способу застосування розуму та ставлення розуму до підстав свого мислення. З огляду на це будь-який аналіз підстав мислення має враховувати відповідальність і ангажування того, хто аналізує свою мисленнєву ситуацію. Теорія досвіду і теорія пізнання мають стати частиною рефлексії соціальної філософії, свідомої своєї заангажованості.
dc.description: This article is dedicated to analysis of the problem of judgement on future, and to definition of its
epistemological status, as well as to impact of this type of judgement on social practices. To analyze the
above problems, author compares to approaches that dealt with the same set of problems: procedural
(Kant, Popper) and process (Hegel, Marx) approaches. Due to this comparison, author comes to
conclusion that judgement on future depends on connection of mind's application and understanding of
its own position for thinking. Thus any analysis of the basis - upon which thinking goes on - one should
take into account its own position, its engagement, and its own responsibility that define one's thinking.
Theory of experience and knowledge should not be separated from reflection of the social philosophy
that is conscious of its own engagement.
2004-01-01T00:00:00ZЛіберальна філософія Джона Локка і американська революціяГусєв, Валентинhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/82692016-12-01T13:08:48Z2004-01-01T00:00:00Zdc.title: Ліберальна філософія Джона Локка і американська революція
dc.contributor.author: Гусєв, Валентин
dc.description.abstract: Вплив політичної філософії Д. Локка, його ліберальних ідей на формування революційної ідеології Америки та оцінки цього впливу в англо-американській історіографії.
dc.description: Influence of philosophy of John Locke and his liberal ideas on formation of the revolutionary ideology
of America and estimation of this influence in England-American historiography.
Research for this article was supported in part by a grant from the Bureau of Education and Cultural
Affairs of the U.S. Department of State administered by the Kennan Institute for Advanced Russian
Studies of the Woodrow Wilson International Center for Scholars, with funds provided by the Bureau of
Educational and Cultural Affairs of the U.S. Department of State through the Regional Scholar Exchange
Program. None of these organizations are responsible for the views expressed.
2004-01-01T00:00:00Z