Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Author "Гірник, Андрій"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Залагодження студентами реального конфлікту як складова практикуму з медіації (в умовах військового часу)(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2023) Гірник, Андрій; Бондаренко, ТетянаТези доповіді на Науково-практичній конференції "Особистість у просторі проблем ХХІ століття", 25 травня 2023 року, Київ, Україна.Item Перша психологічна допомога: посібник для тренера(2017) Гірник, Андрій; Чернобровкіна, ВіраНавчально-методичний посібник призначено для використання у сфері охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки людей, які зазнали впливу надзвичайних ситуацій або кризових подій, з метою підготовки тренерів-фасилітаторів для проведення навчальних тренінгів з питань надання першої психологічної допомоги. Методологічні засади пропонованого у посібнику тренінгу становлять принципи надання першої психологічної допомоги, запроваджені Всесвітньою організацією охорони здоров’я. Посібник містить як теоретичний матеріал з питань першої психологічної допомоги, так і надає практичні рекомендації та методичні поради тренеру, вміщує основні та допоміжні (додаткові) психологічні вправи, спрямовані на розвиток навичок, необхідних під час надання першої психологічної допомоги. Посібник може бути корисний також для інструкторів з домедичної допомоги, вчителів та викладачів вищої школи, практичних психологів, волонтерів, соціальних працівників, які за спрямованістю своєї діяльності мають справу з людьми, що зазнали впливу надзвичайних ситуацій та кризових подій.Item Психолого-педагогічний зміст термінів "конфліктна компетентність" та "конфліктологічна компетентність"(2022) Голубєва, Марія; Жарук, Ірина; Гірник, АндрійСтаттю присвячено психолого-педагогічному аналізу спільного та відмінного у змісті термінів "конфліктна компетентність" та "конфліктологічна компетентність". Конфліктологічна компетентність є інтегрованим психологічним новоутворенням, яке відображає теоретичну підготовку та практичну готовність особистості до попередження та ефективного вирішення конфліктів. Конфліктна компетентність – це вміння використовувати конфлікт для досягнення власних цілей. При цьому людина конфліктує та вирішує конфлікти у повсякденному житті, не спираючись на наукові методи.Item Розвиток лідерських якостей і комунікативної компетентності: програма і методичні матеріали для проведення занять(2016) Гірник, АндрійБрошура "Розвиток лідерських якостей і комунікативної компетентності" має допомогти практичним психологам у роботі з підлітками, зокрема може бути використана для проведення «години психолога» в школі. Посібник містить вправи та методичні вказівки щодо їх проведення. Тривалість кожного заняття обмежена 2 годинами. Передбачається, що в процесі занять учні удосконалять свої навички спілкування, зможуть краще розуміти себе та інших, навчаться критично ставитися до передсудів і стереотипів, покращать уміння групового обговорення спірних питань та якість прийнятих рішень у проблемних ситуаціях.Item Уявлення вчителів і учнів про складнощі у взаємодії: результати дослідження(2021) Гірник, Андрій; Гарбар, Катерина; Іванюк, Ірина; Богданов, Сергій; Косс, Катерина; Овчарук, ОксанаПредставлено результати проведеного дослідження серед учнів і педагогічних працівників у десяти областях України у період лютого – березня 2021 р. Здійснено аналіз проблеми висвітлення специфічних уявлень педагогів і учнів, які мають проблеми через тривалий стрес, про взаємодію один з одним. Виявлено наявність схожих взаємних негативних уявлень педагогів і учнів, що негативно впливає на психологічний клімат у класі. З’ясовано, що учні й педагоги вважають, що їм необхідно більше спілкуватись для того, щоб діти почували себе захищеними. Рекомендовано впровадження програм підвищення кваліфікації, спрямованих на розвиток у педагогів уміння встановлювати контакт з дитиною, висловлювати їй емоційну підтримку; такі програми повинні включати компонент профілактики емоційного вигорання педагогів і зміцнення їхньої психосоціальної стресостійкості.