Кафедра інформатики
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра інформатики by Author "Крюкова, Галина"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Face recognition in the video stream. Self-attention neural aggregation network(2020) Проценко, Ігор; Крюкова, ГалинаThe models based on self-attention mechanisms have been successful in analyzing temporal data and have been widely used in the natural language domain. A new model architecture is being proposed for video face representation and recognition based on the self-attention mechanism. Moreover, given approach could be used for video with single and multiple identities. Notably, no one explored the aggregation approaches that consider the video with multiple identities. The proposed approach utilizes existing models to get the face representation for each video frame, e.g., ArcFace and MobileFaceNet, and the aggregation module produces the aggregated face representation vector for video by taking into consideration the order of frames and their quality scores. Empirical results are demonstrated on a public dataset for video face recognition called IJB-C to indicate that the self-attention aggregation network (SAAN) outperforms naive average pooling. Moreover, a new multi-identity video dataset based on the publicly available UMDFaces dataset and collected GIFs from Giphy is being proposed. It is shown that SAAN is capable of producing a compact face representation for both single and multiple identities in a video. The source code is attached in the archive.Item Використання навчання з підкріпленням та генетичних алгоритмів для розробки ігрового агента в стратегії в реальному часі(2021) Ларін, Дмитро; Крюкова, ГалинаМетою даної роботи було поглиблення власних теоретичних та практичних знань у сфері навчання з підкріпленням та генетичних алгоритмів. Перший розділ містить теоретичні відомості про Навчання з підкріпленням – основні поняття, методи та невелику історію навчання з підкріпленням як ігрового агенту в іграх, від коротких нард до сучасної відеогри Dota 2. Другий розділ містить теоретичні відомості про еволюційні алгоритми і генетичний алгоритм конкретно, а також сфери і приклади застосування. Третій, останній розділ, містить опис фреймворку PySC2 і процес розробки ігрового агенту у даному середовищі.Item Ефективні контроверсійні атаки на нейронні мережі розпізнання мови(2021) Кучер, Антон; Крюкова, ГалинаРоботу присвячено аналізу контроверсійних атак на нейронні мережі та можливому захисту від цих атак. У ході дослідження створено нейронну мережу автоматичного розпізнання голосу, створені та проведені контроверсійні атаки. Проаналізований захист від подібних атак. Зроблені висновки і поданий подальший можливий розвиток і дослідження у майбутніх роботах.