Кафедра інформатики
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра інформатики by Author "Жежерун, Олександр"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Dependent Types for Formal Theorem Proving: A Case Study of Hall’s Theorem(2023) Власенко, Павло; Жежерун, ОлександрThis thesis investigates the role of dependent types and Curry-Howard isomorphism in formal theorem proving and programming. First, we highlight the connection between formal logic and type theory and demonstrate how dependent types allow us to encode complex properties like proofs or programs. Next, we introduce Lean, a language utilizing dependent types, and show practical examples to check that the program will never fail and be correct at compile time without needing tests. Finally, we will show an example of a more complex theorem defined in Lean – Hall’s graph theorem and how to use its proof to write the verified program.Item Аналіз неструктурованих текстів, записаних природньою мовою(2021) Вєдєніков, Микита; Жежерун, ОлександрМетою дослідження є реалізація етапів попередньої обробки для неструктурованих текстів написаних українською мовою для подальшого аналізу.Item Аналіз неструктурованих текстів, записаних природньою мовою(2023) Поздняков, Артем; Жежерун, ОлександрЦя робота має на меті вивчення та застосування математичних методів аналізу неструктурованих текстів, записаних природньою мовою.Item Контент-аналіз україномовних текстів, написаних природньою мовою(2021) Брус, Андрій; Жежерун, ОлександрМетою даної роботи є дослідження методології контент-аналізу та існуючі методи його автоматизації, розробка і порівняння ефективності моделей для аналізу тональності коротких текстів, написаних природньою мовою, та аналіз ефективності визначення більш тонких емоційних забарвлень текстів.Item Проектування та реалізація корпоративної бази знань(2020) Манжура, Анна; Жежерун, ОлександрМетою курсової роботи є дослідження ефективних способів та засобів розробки баз знань у прикладних системах, таких як системи прийняття рішень. Об'єктом дослідження є поняття представлення знань, онтології, онтологічне моделювання, а також процес створення бази знань на основі цих засобів. Було розглянуто структуру онтологій, їх класифікацію, досліджено принципи побудови онтологічних моделей, детальний процес їх формування. Виконано огляд існуючих технологій для онтологічного моделювання, зроблено висновки щодо їх недоліків та переваг. У практичній частині було обрано найоптимальніше рішення для реалізації бази знань, розроблено базу знань медичного закладу на основі онтології в редакторі Protégé та протестовано її з використанням запитів SPARQL.Item Реалізація бази знань за допомогою системи Protégé(2020) Дідко, Владислава; Жежерун, ОлександрЛюди, організації та програмні системи змушені спілкуватися один з одним. Однак спосіб вираження знань про ті чи інші речі на одній і тій самій мові може настільки різнитися, що це призводить до непорозумінь. Це, у свою чергу, веде до труднощів обміну інформацією між людьми, організаціями і програмами, зокрема у формуванні однозначно визначених вимог і специфікацій для складних систем. Незважаючи на достатньо високий рівень розвитку систем моделювання, можливості взаємодії створених з їхньою допомогою програмних моделей, а також повторне використання і поширення цих моделей є доволі обмеженим. Уникнути цього можна за допомогою повного усунення чи хоча б мінімізації концептуальної та термінологічної плутанини та встановлення однозначного розуміння мови, що використовується для формування вимог та специфікацій складних систем.Item Розробка android-додатку з геоданними(2021) Урсатий, Олександр; Жежерун, ОлександрФункціональність картографування є невід’ємною складовою розробки сучасного програмного забезпечення. Картографія використовується у різних сферах бізнесу по всьому світі, від логістичних сервісів до веб-сайтів маленьких виробників з фізичними точками. Хоча просто отримати свою геолокацію (координати) доволі просто в наш час, коректно відобразити особливості кожної конкретної місцевості є складнішим завданням. І знову ж таки кожна группа користувачів потребує різних "уточнень". Якщо водіям цікаво знати інформацію про затори на дорозі, то, наприклад, хітчхайкерам важливіше знати стан поверхні та природні труднощі які можуть трапитися їм на дорозі. Таким чином ми дійшли до необхідності сегрегації функціоналу картографічного застосунку. У випадку нашого проекту я вирішив взяти конкретну групу людей та прибрати все зайве з найпопулярнішого картографічного застосунку, залишивши лише важливі для них функції.Item Розробка веб застосунку звикористанням фреймворку Flask та графічної бібліотеки Folium(2020) Стахурський, Д.; Жежерун, ОлександрРобота присвячена розробці веб – застосування з можливістю візуалізації даних. В дані роботі описана розробка веб – застосунку з використанням мікрофреймворку Flask та графічної бібліотеки Folium. Мова, використана для розробки застосунку - Python.Item Розробка потокового застосунку мовою Swift(2021) Романенко, Антон; Жежерун, ОлександрГоловної метою є розробка зручного мобільного додатку для передачі потокових трансляцій відео, лекцій або телебачення, використовуючи мову Swift. Основна частина включає в себе такі розділи: постановка задачі, дослідження предметної області, розробка застосунку та опис додатку. В розділі "постановка задачі" описані цілі, завдання курсової роботи та різні види вимог. В розділі "теоретичні відомості" описуються інструменти розробки та порівнюються схожі платформи та пропонуються альтернативні варіанти шляху розвитку додатку. Розділ "розробка застосунку" описує процес розробки застосунку, та інструменти, що були використані. В останньому розділі описуються додаток, його функції з демонстрацією.Item Розробка інтелектуальної гри з використанням ігрового рушія Unity(2021) Коломєйцев, Денис; Жежерун, ОлександрМетою цієї роботи є вивчення можливостей рушія для створення 2D розвиваючого квесту в вигляді вікторини для дітей що хотіли б почати вивчення англійської мови. Під час виконання даної роботи було розроблено 2D гру в жанрі квесту на основі ігрового рушія Unity. Також, в процесі підготовки, було розглянуто особливості рушія і процесу розробки на ньому. Крім того, описуються компоненти, які були використані для реалізації проекту. Скрипти написані для гри були написані на мові програмування С#.Item Розробка інтелектуальної гри на рушії Unity(2021) Рибка, Максим; Жежерун, ОлександрМета – дослідити та розкрити сучасні методи побудови застосунку в Unity, проаналізувати їх корисність.