Концепт музики в соціологічній теорії ХХ століття

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Authors
Басова, А.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті розглянуто основні підходи до концепту музики як об’єкта наукового теоретизування в соціологічній теорії ХХ століття. Окреслено два протилежних погляди на музику як соціальне явище – як продукт і ілюстрацію чинного соціального порядку та як результат індивідуальних практик. Проаналізовано особливості, переваги й недоліки обох підходів крізь призму досліджень провідних представників напрямів, як-от Теодор Адорно та Тіа де Нора.
Description
The article discusses the basic ways in which music is defined and theorized in contemporary sociological theory. Two major approaches are outlined and juxtaposed – music as a product and snapshot of the actual social order and music as a result of individual practices. Each approach theoretical and methodological specifics, advantages, and disadvantages is analyzed and highlighted based on selected research, particularly T. Adorno and T. DeNora’s writings.
Keywords
музика, критична теорія, Франкфуртська школа, капіталістичне суспільство, культурні індивідуальні практики, соціалізація, інтеріоризація, індивідуальні та групові цінності, стаття, music, critical theory, Frankfurt school, capitalistic society, cultural individual practices, socialization, interiorization, individual and group values
Citation
Басова А. Г. Концепт музики в соціологічній теорії ХХ століття / А. Г. Басова // Наукові записки НаУКМА. - 2015. - Т. 174: Соціологічні науки. - С. 40-45.