Abstract:
Стратифікованість суспільства, нерівність різних соціальних груп у відносинах влади і впливу
зумовлює постійний розвиток напряму досліджень, пов'язаного із такою соціальною категорією, як
еліта. У цій статті розглядається поняття «зв'язків», аналізується їх значення для елітних груп.
Подається спроба використання аналізу соціальних мереж для дослідження взаємодії представників
політики і бізнесу. Головним завданням цієї статті є спроба використання аналізу соціальних
мереж для зіставлення різних типів зв'язків між представниками української політичної еліти та
виявлення утворених «вузлових» осіб чи груп. Подано огляд результатів досліджень еліти, концепту
соціального капіталу та його ролі для акторів соціальних мереж, а також приклади застосування
мережевого підходу до керівників бізнесів.