Abstract:
У статті розглянуто теоретичні підходи до вивчення зв’язку між позицією індивіда у соціальній структурі та особливостями культурного споживання, зокрема, альтернативні підходи: твер-
дження про сильний та слабкий зв’язок. У рамках першого підходу дослідники виділяють тези: про гомологічність зв’язку vs. культурної «всеїдності» (схильності до споживання «високостатусного» мистецтва разом із «менш статусними» жанрами) та «однолюбства» (схильності до більш статусно-однорідного споживання). У рамках другого підходу, що наголошує на слабкості означеного зв’язку, дослідники виокремлюють: теорію «нового середнього класу», теорію нових ідентичностей та теорію «суспільства добробуту і нерівності».
Стаття має на меті сприяти аналізу культурного споживання в Україні у контексті порівняльних досліджень.