Кіно-Театр. 2022. №3

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 31
  • Item
    [Огляд преси щодо повномасштабної війни Росії в Україні]
    (2022)
    В Україні йде повномасштабна війна проти армії кривавого диктатора, котрий в своїй голові вирішив "звільнити" Україну від українців. Ми живемо подіями, які з неймовірною інтенсивністю розгортаються перед нашими очима. Ми захоплюємося мужністю і вмінням наших воїнів – слава їм і хвала!
  • Item
    Олег Покальчук, військовий психолог: "Путінізм гірший за гітлеризм. Путін зробив індульгенцію від совісті для всього населення" : [інтерв’ю]
    (2022) Руденко, Євген
    Фрагменти інтерв’ю. Олег Покальчук, військовий психолог: "Путінізм гірший за гітлеризм. Путін зробив індульгенцію від совісті для всього населення".
  • Item
    Країна - "вантаж 200"
    (2022) Канівець, Анастасія
    Від початку війни росія все більше асоціюється з "вантажем 200". Поняття це увійшло у воєнний жаргон, а за ним у широкий суспільний обіг у роки війни в Афганістані, коли так стали називати транспортовані назад на батьківщину тіла загиблих радянських військових. Далі термін закріпився за загиблими у ході бойових дій вояками загалом.
  • Item
    "Подорож до Пекла" у ляльковому театрі
    (2022) Швець, Юлій
    Аби не виглядати архаїчним, підтримуючи відчуття мейнстриму, "доросле мистецтво" інколи нехтує традиційними цінностями, у тому числі етичного порядку. Цей недолік виправляє традиційний ляльковий театр, – при тому, що смисли і сенси його робіт є "повторенням пройденого" і навіть певного роду "дидактикою". Але самородки інколи трапляються й там, де їх не очікуєш. Яскрава сучасна форма їх корелює з надсучасним же наративом й пропонує свій особистісний, і навіть цілком "авангардний" погляд на драматургію часу.
  • Item
    Яке воно - шосте чуття?
    (2022) Котенок, Вікторія
    Глядачі, зазвичай, сприймають виставу через зір (дивляться) і слух (слухають). А далі дія, за якою вони спостерігають на сцені, викликає (або не викликає) певні емоції, переживання, емпатію, роздуми тощо. Це стосується традиційних театрів. Але на противагу ним існує вже чимало колективів, які працюють в експериментально-дослідницькому напрямку і намагаються у постановках задіяти й інші органи чуття людини: нюх, смак і дотик. Одним з таких театрів є "Арлекін" Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. Карпенка-Карого.
  • Item
    Вектор втечі ("Ольга")
    (2022) Швець, Юлій
    Фільм "Ольга" вийшов в український прокат після міжнародного визнання – головної нагороди за сценарій на Тижні критики ювілейного 60-го Каннського фестивалю та номінації на американський "Оскар-2021" від Швейцарії. Чому цей, знятий молодим франко-швейцарським режисером, дебют треба сприймати як знаковий для нашої країни?
  • Item
    Чи здатен Гестас стати Дісмасом?
    (2022) Саква, Олександр
    Як знаємо від Луки, Гестас лишився затятим вбивцею, а Дісмас на Голгофі покаявся й опинився в раю поряд з Богом. В очах Сина Божого таке перетворення можливе і бажане. А ось в людських? Цим питанням, схоже, й "захворів" Олег Сенцов, бо зняв фільм "Носоріг", в якому спробував не умоглядно, а мовою кіно з’ясувати засяги теми. На цьому полі – бій суперечливих суджень. Приміром твердять, що совість вигадали підступні люди, аби добрі нею мучились й не заважали злим творити свої ниці справи.
  • Item
    Ефектні бої без правил
    (2022) Іванишина, Лариса
    Тарас Дронь – випускник кіношколи в Лодзі – належить до покоління українських кінорежисерів, які прийшли в кіно у нульових роках. У повнометражному дебюті "Із зав’язаними очима", завершеному 2020 року, градус ризику для персонажів, а відтак для виконавиці головної ролі режисер підняв досить високо, показавши історію дівчини Юлі, яка з дитинства займається жорстоким видом спорту – змішаними єдиноборствами.
  • Item
    Застереження
    (2022) Наумова, Лариса
    Аспірантка факультету астрономії університету штату Мічіган Кейт Діб’яскі (Дженніфер Лоуренс) виявляє нову комету. Професор Рендалл Мінді (Леонардо Ді Капріо), науковий керівник Кейт, математично вираховує, що існує фактично 100-відсоткова вірогідність зіткнення Землі з кометою. Оскільки комета велика, то це становить реальну небезпеку для життя на Землі, в тому числі і для людства. Науковці сповіщають керівництво про своє відкриття. Їх терміново викликають до Білого дому, та, провівши безсонну ніч у вантажному чи то військовому літаку, вони змушені чи не добу очікувати під дверима приймальні президентки країни Джені Орлін (Меріл Стріп), хоча про небезпеку вже обізнаний і впевнений у ній керівник Координаційного комітету планетарного захисту доктор Клейтон "Тедді" Оґлторп (Роб Морган) і разом з ними присутній діючий генерал-лейтенант ВПС США, представник Пентагону у Білому домі (Пол Гілфойл).
  • Item
    Завдяки кіно українці побували у Данії
    (2022) Брюховецька, Лариса
    З 27 січня в кінотеатрі "Жовтень" впродовж місяця тривав фестиваль "Кращі фільми сучасної Данії". В програмі: "Бенкет Бабетти" Габріеля Акселя (1987), "Помста" Сюзанни Бір (2010), "Меланхолія" Ларса фон Трієра (2011), "Королівський роман" (2012) і "Моя земля" Мартіна Сандвлієта (2016).
  • Item
    Вес Андерсон, представник американського незалежного кіно
    (2022) Наумова, Лариса
    Фільми Веса Андерсона відзначені особливим авторським стилем. Особливо після "Готелю "Ґранд Будапешт", де, здається, відбулася максимальна кристалізація цього стилю (і його заслужені нагороди на багатьох фестивалях), будь-який кадр з його стрічок видає цей сформований авторський почерк. "Французький вісник" продовжує і розвиває стилістику "Готелю", ще більше ускладнюючи її.
  • Item
    Містичний акцент у фільмі Максима Тузова
    (2022) Іванишина, Лариса
    Жанр стрічки "Праведник" – психологічна драма, трилер. За усталеними канонами – це справді так, адже тут розкрито психологічну драму головного персонажа – судді Подільського суду міста Києва, котрому випало виносити вирок безнадійному злочинцю – ґвалтівнику і вбивці Олексію Валаміну (Олег Прімогенов).
  • Item
    SEMINCI-66: атмосфера нормалізації
    (2022) Скоромощенко, Ольга
    Міжнародний тиждень кіно (SEMINCI), другий за значенням МКФ в Іспанії і перший в Європі кінофестиваль авторського кіно відбувся в умовах певного послаблення пандемічної ситуації. Незмінним амфітріоном SEMINCI-66 було, як і з самого початку заснування кінофестивалю у 1956 році, місто Колумба і Сервантеса – Вальядолід, древня столиця Іспанії і водночас сучасна столиця Кастільї та Леону. В рамках SEMINCI-66 відбувся 5-й Форум жінок-кінематографісток, присвячений сценаристкам. Подією стало відзначення 50-ї річниці показу на SEMINCI культового фільму "Механічний апельсин" Стенлі Кубрика за присутності виконавця головної ролі Малкольма Макдауела.
  • Item
    Ольга Ямборко: "Кожен образ Миколайчука - це його самостійні відповіді на ключові для нас питання" : [інтерв’ю]
    (2022) Ямборко, Ольга
    Ольга Ямборко – українська художниця текстилю, кандидат мистецтвознавства, громадська діячка. Закінчила Львівську національну академію мистецтв. Засновниця культурно-мистецького фестивалю "СвоєРідне-fest", представляє неформальну громадську ініціативу "Гроно". Активна популяризаторка таланту Івана Миколайчука.
  • Item
    Різноплановий талант
    (2022) Іванишина, Лариса
    Олександр Мавріц став відомий за межами рідного Закарпаття завдяки кіно. Й хоча зустріч з мистецтвом екрана трапилася, коли йому виповнилося вже 55 років, і хоча на сьогодні на його рахунку ще не так багато ролей, цей актор викликає до себе інтерес – і глядачів, і поважних кінорежисерів.
  • Item
    Сергій Михайловський: "В акторській професії я поєднав усі свої бажання" : [інтерв’ю]
    (2022) Михайловський, Сергій
    Сергій Михайловський (н. 1978) – актор театру і кіно, заслужений артист України, провідний майстер сцени Херсонського музично-драматичного театру ім. Миколи Куліша.
  • Item
    До сторіччя театру "Березіль"
    (2022)
    Датою народження театру прийнято вважати 31 березня 1922 року, а першу виставу "Березоля" було представлено 7 листопада того ж року. Вона називалася "Жовтень" і була створена за текстом творчого колективу.
  • Item
    Йосип Рона - німецький оператор в українському кіно
    (2022) Брюховецька, Лариса
    Джерелом інформації про кіно 1920-х є архіви і періодика, зокрема, двотижневий журнал української кінематографії "Кіно". З нього дізнаємося про успішну економічно-господарську політику ВУФКУ, й допомагали успіхам ділові контакти із зарубіжними країнами. У січні 1926 року журнал "Кіно" повідомив, що до Одеси прибули нові (це було вже вдруге) кіноробітники з Німеччини. Четверо поїхали на кінофабрику в Ялту, а кінооператор Йосип Рона включився в роботу на Одеській кінофабриці.
  • Item
    Один з перших українських фільмів в Канаді
    (2022) Мицик, Юрій
    Журнал "Боротьба за волю", який видавався українцями Канади у Вінніпегу з 1940 р., та ще й перший його номер важко знайти навіть у головних бібліотеках України. До наших рук він дістався з книжками, подарованими сучасними україно-канадськими благодійниками Юрієм та Орисею Лисик. Хоча основне місце в ньому природно належить громадсько-політичній проблематиці, однак у ньому є й цікава інформація з культурного життя українців Канади.
  • Item
    Доля кіно і кіно як доля. "Таємна свобода"
    (2022) Млік, Інна
    Документальний фільм "Таємна свобода", присвячений українському авторському кінематографу 1960–1990-х, було створено в 2011 році на кіностудії "Контакт" сценаристом Людмилою Лємєшевою та режисером Сергієм Лисенком.