Маркетингові стратегії тютюнової індустрії, що впливають на сприйняття та споживання кальяну в Україні

Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Authors
Дятленко, Ганна
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
АКТУАЛЬНІСТЬ: Результати Глобального опитування дорослих про тютюн, проведеного в Україні 2010 року, вказують, що лише 31% дорослих зазначають, що куріння кальяну шкідливе для здоров'я, хоча відповідні рівні стосовно сигарет були набагато вищими. Кальян більш популярний серед молодих груп (15-24 роки) та міського населення з вищою освітою. Опитування студентів щодо способу життя з'ясували,що до 70% студентів мали досвід куріння кальяну. Саме тому ми мали на меті з’ясувати можливі механізми, що відповідають за поширене вживання та позитивне ставлення молоді до куріння кальяну, за допомогою якісного дослідження. МЕТОДИ: Для збору даних в дослідженні використовували вибірку зручності. Опитування проводилось шляхом напівструктурованого ін- терв’ю. Було опитано 27 студентів в Києві, віком від 17 до 26 років: 11 хлопців та 16 дівчат. Опірні питання стосувались попереднього досвіду студентів щодо куріння кальяну та їхнього ставлення до нього. РЕЗУЛЬТАТИ: Студенти вважають кальян безпечнішою альтернативою сигаретам. Менш дратуючий дим сприймається як ознака відсутності шкідливого впливу. Аромат та смак під час куріння кальяну – фактори, що приваблюють студентів, провокують бажання курити кальян. Ті, хто бачив упаковки кальянного тютюну, говорять, що на них зображені фрукти, і створюється враження, що всередині здоровий продукт. Медичні попередження досить часто або відсутні, або написані мовою, якої споживачі не розуміють. Тютюн та супутні товари виставляються в супермаркетах у найвигідніших місцях. ВИСНОВКИ: Необхідні інформаційні кампанії, що підвищать обізнаність населення України про шкідливість куріння кальяну. Щоб ліквідувати дірки в законодавстві, потрібні медичні попередження на упаковках з тютюном для кальяну, які відрізняються від попереджень для сигарет. Потрібною є заборона виставляти тютюнові вироби в місцях продажу, а також заборона фруктових добавок до тютюну.
Description
BACKGROUND: According to Global Adult Tobacco Survey conducted in Ukraine in 2010, only 31% of adults pointed to health hazards of waterpipe smoking while corresponding levels for cigarettes were much higher. Higher prevalence of use was found in young urban adults with university education. Students lifestyle surveys revealed that up to 70% of students had smoked waterpipe at least once in their lifetime. Thus we aimed to clarify possible mechanisms in charge of widespread use and favorable attitude of young adults towards waterpipe smoking by means of a qualitative study. METHODS: Semistructured interviews were conducted with 27 university students in Kiev city. Respondents were 11 males and 16 females aged 17-26 years. Convenience sampling was applied. Questions encompassed personal experience of, attitudes towards, and perception of waterpipe smoking. RESULTS: Waterpipe is perceived by students as a safer alternative of cigarettes. Less irritating smoke is taken as a sign of no adverse health impact. Students are attracted by sweet smell and taste of tobacco smoke produced by waterpipe. Those who had observed the waterpipe tobacco packages reported that they bear pictures of fruit and create perception of a healthy product inside. On some packages, health warnings and the information regarding content are either absent or written in a language customers cannot read. Tobacco and accessories were reported to have been displayed in most attractive places in supermarkets. CONCLUSIONS: The study reveals the necessity to strengthen the awareness campaign depicting the devastating consequences of waterpipe use. To close the existing loopholes, the Ukrainian legislation needs to require health warnings on waterpipe packages which differ from those on cigarette packs, ban of tobacco products display at the points of sales, and ban of fruity additives to tobacco.
Keywords
студенти, кальян, куріння, Україна, маркетингові стратегії, студенты, кальян, курение, Украина, маркетинговые стратегии, waterpipe, tobacco, smoking, university students, Ukraine, marketing strategies
Citation
Дятленко Г. Маркетингові стратегії тютюнової індустрії, що впливають на сприйняття та споживання кальяну в Україні = Tobacco industry marketing strategies that affect perception and use of waterpipe in Ukraine / Ганна Дятленко // Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe. - 2013. - V. 3(1). - P. 29-38.