Особливості розвитку мережевого ритейлу та збуту товарів F.M.C.G. в період пандемії COVID-19

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Authors
Романченко, Наталія
Барбаренко, Анастасія
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Це дослідження зосереджено на визначенні способів роботи таких компаній, як роздрібні торговці та виробники споживчих товарів, під час та після пандемічної кризи, та як вони стимулюють попит на свою продукцію з додатковим акцентом на українському ринку. Проведений аналіз базується на загальних ділових та аналітичних вторинних даних, доступних у відкритому доступі. Методологія статті сумісна із загальним академічним підходом до дослідження, таким як аналіз та синтез, абстракція, індукція. Перед основним аналізом було визначено ключові виклики під час нестабільності діяльності галузі. Проаналізовано різні джерела ділової літератури, щоб окреслити стратегії, які компанії можуть використовувати для заохочення клієнтів підтримувати свій звичний рівень попиту. Було звернуто увагу на конкретну ділову справу британського рітейлера. Для порівняння стратегій, запропонованих міжнародними гравцями, з місцевими, проаналізовано ринок роздрібної торгівлі в Україні. Ключовими інформаційними моментами були перемикання стратегії, фізичний ріст та розвиток цифрових каналів. Автор виявив відмінності у загальному підході до стимулювання попиту та підході, який використовують місцеві гравці. На відміну від західних конкурентів, український ринок значно зростав під час пандемічної кризи, але в новому форматі. Відбулося значне збільшення кількості міні-магазинів по всій країні, але особливо в столиці та західних регіонах, чого не спостерігалося в інших країнах. Аналіз цифрових каналів був зосереджений на споживчих уподобаннях. Результати свідчать про те, що український ринок все ще віддає перевагу фізичним магазинам перед цифровими каналами в категорії продуктів харчування, тоді як у категорії косметики лідерство фізичних магазинів втрачається. Для того, щоб компанії могли краще адаптуватися до ринкових умов та обмежити негативний фінансовий ефект на етапі відновлення, керівництво повинно чітко розуміти шлях повернення ключових категорій. Перші результати з Китаю були обговорені для того, щоб надати деяке бачення можливого шляху відновлення галузі.
Это исследование сосредоточено на определении способов работы компаний розничной торговли и производителей потребительских товаров, во время и после пандемической кризиса, и как они стимулируют спрос на свою продукцию с дополнительным акцентом на украинском рынке. Проведенный анализ базируется на общих деловых и аналитических вторичных данных, доступных в открытом доступе. Методология статьи совместима с общим академическим подходом к исследованию, таким как анализ и синтез, абстракция, индукция. Перед основным анализом были определены ключевые вызовы во время нестабильной деятельности отрасли. Проанализированы различные источники деловой литературы, чтобы определить стратегии, которые компании могут использовать для поощрения клиентов и поддержания своего привычного уровня спроса. Было обращено внимание на конкретное деловое дело британского ритейлера. Для сравнения стратегий, предложенных международными игроками, с местными, проанализирован рынок розничной торговли в Украине. Ключевыми информационными моментами были: переключения стратегии, физический рост и развитие цифровых каналов. Автор обнаружил различия в общем подходе к стимулированию спроса и подходе, который используют местные игроки. В отличие от западных конкурентов, украинский рынок значительно возрастал при пандемической кризиса, но в новом формате. Произошло значительное увеличение количества мини-магазинов по всей стране, особенно в столице и регионах, чего не наблюдалось в других странах. Анализ цифровых каналов был сосредоточен на потребительских предпочтениях. Результаты свидетельствуют о том, что украинский рынок все еще предпочитает физические магазины перед цифровыми каналами в категории продуктов питания, тогда как в категории косметики лидерство физических магазинов теряется. Для того, чтобы компании могли лучше адаптироваться к рыночным условиям и ограничить отрицательный финансовый эффект на этапе восстановления, руководство должно четко понимать путь возвращения ключевых категорий. Первые результаты из Китая были обсуждены для того, чтобы предоставить некоторое видение возможного пути восстановления отрасли.
This paper is focused on identifying the ways how companies such as retailers and consumer goods manufacturers operate during and after the pandemic crisis and how they stimulate the demand on their products with an additional focus on the Ukrainian market. The conducted analysis is based on the general business and analytical secondary data available in the public access. The methodology of the paper is compliant with the general academic research approach such as analysis and synthesis, abstraction, induction. Before the main analysis, the key challenges during the volatility of operations of the industry have been identified. Different sources of the business literature have been analyzed to outline the strategies the companies can use to encourage the customers to maintain their usual demand level. A specific business case of the UK retailer has been brought to attention. In order to compare the strategies which are suggested by the international players with local ones, the Ukrainian retail market has been analyzed. The key information points were the switch of the strategy, physical growth and development of the digital channels. The author has found the differences in the general approach to the demand stimulation and the one used by the local players. Unlike Western competitors, Ukrainian market has been growing significantly during the pandemic crisis but in a new format. There was a significant increase in the number of mini-stores across the country but specifically in the capital and western regions, which has not been seen in other countries. The focus of the digital channels analysis was made on the consumer preferences. The findings suggest that the Ukrainian market still prefers physical stores to digital channels in the food category, while in the cosmetics category the leadership of physical stores is lost. In order for the companies to better adapt to the market conditions and limit negative financial effect during the recovery phase, the management should understand clearly the path of recoveries of the key categories. The first results from China have been discussed in order to provide some vision on the possible recovery path of the industry.
Description
Keywords
роздрібна торгівля, пандемія, адаптація, поведінка споживачів, багатоканальність, бізнес-процеси, стратегія, цифровізація, COVID-19, стаття, розничная торговля, пандемия, адаптация, поведение потребителей, многоканальность, бизнес-процессы, стратегия, цифровизация, COVID-19, retail, pandemic, adaptation, consumer behavior, omnichannel, business processes, strategy, digitalization, COVID-19
Citation
Романченко Н. В. Особливості розвитку мережевого ритейлу та збуту товарів F.M.C.G. в період пандемії COVID-19 / Романченко Н. В., Барбаренко А. В. // Економічні студії. - 2021. - № 2 (32). - С. 5-12.