Еволюція професії митця як важливий фактор розвитку художнього ринку (від Античності до Ренесансу)

Loading...
Thumbnail Image
Date
2022
Authors
Павліченко, Надія
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Стаття присвячена розгляду художньої творчості як професійної діяльності та як важливого фактору розвитку художнього ринку. Зроблено спробу продемонструвати еволюцію професії від ремесла до інтелектуальної творчості в період від Античності до Ренесансу. Розгляд мистецтва як процесу виробництва дозволяє виокремити важливі моменти, які мали на нього вплив: роль замовника, сприйняття художньої творчості суспільством, самоусвідомлення митців, організація праці тощо. У Античності образотворчі мистецтва приймались як "техне", що витікає з мисленнєвої діяльності людини й утілюється в її праці, тому оцінювалось за тими самими критеріями, що й інші прикладні ремесла. Упродовж Середньовіччя основним замовником мистецького продукту була церква, образотворче мистецтво сприймалось як підручний засіб релігійної дидактики. Відмічаємо сприйняття схоластичними авторами "механічних" мистецтв як нижчих. Значне переосмислення погляду на зміст образотворчого мистецтва й персону, що його створює, відбувалось упродовж XIІ–XIV ст. з появою фігури приватного замовника. Визнання образотворчого мистецтва як інтелектуальної праці також значно змінило умови роботи митців, оцінку й сприйняття мистецького продукту, сприяло подальшому розвитку художнього ринку.
Статья посвящена рассмотрению художественного творчества как профессиональной деятельности и как важного фактора развития художественного рынка. Сделана попытка продемонстрировать эволюцию профессии от ремесла к интеллектуальному творчеству в период от Античности до Ренессанса. Рассмотрение искусства как процесса производства позволяет выделить важные моменты, которые имели на него влияние: роль заказчика, восприятие художественного творчества обществом, осознание художников, организация труда и тому подобное. В Античности изобразительные искусства воспринимались как "техне", что вытекает из мыслительной деятельности человека и воплощается в его труде, и оценивалось по тем же критериям, что и другие прикладные ремесла. В течение Средневековья основным заказчиком художественного продукта была церковь, изобразительное искусство воспринималось как подручное средство религиозной дидактики. Отмечаем восприятие схоластическими авторами "механических" искусств как низших. Значительное переосмысление взгляда на содержание изобразительного искусства и персону, что его создает, происходило в течение XII–XIV веков с появлением фигуры частного заказчика. Признание изобразительного искусства интеллектуальным трудом также значительно изменило условия труда художников, оценку и восприятие художественного продукта, способствовало дальнейшему развитию художественного рынка.
The article describes artistic creativity as a professional activity and as an important factor in the art market development. It attempts to follow the evolution of the profession from craft to intellectual creativity in the period from Antiquity to the Renaissance. Thinking of art as a production process enables the important points that had a great impact on it to be highlighted: the role of the customer, the perception of artistic creativity by society, the self-awareness of artists, the organization of labor, etc. During Antiquity, the fine arts were perceived as technical ones arising from the mental activity of man and embodied in his work, so they were evaluated by the same criteria as other applied crafts. Throughout the Middle Ages, the church was the main customer of an art product, and fine arts were used as an improvised means of religious didactics. Scholastic authors perceived "mechanical" arts as lower ones, as noted. A significant rethinking of fine arts and the person creating it had been taking place during the 12th–14th centuries with the advent of the private customer. Recognition of fine arts as intellectual work has also significantly changed the working conditions of artists, the evaluation and perception of the artistic product, contributed to the further development of the art market.
Description
Keywords
мистецтво, художній ринок, мистецький продукт, самоусвідомлення митця, "техне", анонімність автора, меценатство, стаття, искусство, художественный рынок., художественный продукт, самосознания художника, "техне", анонимность автора, меценатство, art, art market, art product, artist's self-awareness, technical, author's anonymity, patronage
Citation
Павліченко Н. В. Еволюція професії митця як важливий фактор розвитку художнього ринку (від Античності до Ренесансу) / Павліченко Надія Валеріївна // Культурологічна думка. - 2022. - T. 21, № 1. - С. 113-127. - https://doi.org/10.37627/2311-9489-21-2022-1.113-127