Суб'єктоцентричність моделей медіакомунікації у посттравматичну епоху

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Authors
Сусська, Ольга
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Стаття присвячена розгляду віддзеркалення ускладнень і кризових ситуацій на переорієнтації та переосмисленні моделей медіакомунікації у сучасному посттравматичному суспільстві. Макросоціологічні підходи та медіацентричні моделі поступаються мікро- або індивідо орієнтованим та суб’єктоцентричним, спрямованим на повсякденні практики, убезпечення населення від загроз та стресів. Розгортання тенденцій суб’єктоцентричності пов’язане з осмисленням невизначеності і знаходженням сутності таких моделей у нових інтелектуальних і гуманістичних засадах життєдіяльності людини. Проблематика етики індивідуалізації та гуманізації виходу із посттравматичного стану орієнтує соціологічну науку в бік фокусування на суб’єктній взаємодії, зокрема, в сучасному медіакомунікативному просторі. Воля і вибір суб’єкта стають нині найменш віддаленими від реальності. Тому і сама реальність перестає бути настільки "уявною" та ілюзорною, наскільки вона була у синтезованих та симулякризованих моделях останніх десятиліть. Фокус наукового інтересу включає також і сферу культури, і сферу способу життя. Розгортання нових ракурсів формування соціологічного бачення процесів медіакомунікативної взаємодії позначається і на переформатуванні та переорієнтації моделей такої взаємодії, зокрема, з погляду на стандартні глобалізаційні медіамоделі. Можливість прояву суб’єктності стає всеохоплюючою тенденцією, підважуючи старі стереотипні моделі медіаповедінки, що досліджувались раніше в рамках макросоціологічних підходів.
The article is devoted to analysis of the reflection of complications and crisis situations on the reorientation and rethinking of media communication models in today’s post-traumatic society. Macro-sociological approaches and media-centric models are inferior to micro- or individual-oriented and subject-centered, focused on everyday practices, protecting the population from threats and stresses. Expanding the tendencies of subjectivity, connected with the understanding of uncertainty and finding the essence of such models in the new intellectual and humanistic principles of human activity. The issues of ethics of individualization and humanization of the exit from the post-traumatic state orient the sociological science towards focusing on subjective interaction, in particular, in the modern media-communicative space. The will and choice of the subject are today the least distant from reality. Therefore, reality itself is no longer as "imaginary" and illusory as it has been in the synthesized and simulated models of recent decades. The focus of scientific interest also includes the sphere of culture and the sphere of lifestyle. Deploying new perspectives on the formation of a sociological vision of media communication processes also affects the reformatting and reorientation of models of such interaction, in particular, from the perspective of standard globalization media models. The possibility of subjectivity is becoming a pervasive trend, undermining the old stereotypical media behavior patterns that have been explored previously in the context of macro-sociological approaches.
Description
Keywords
медіапростір, соціологія мас-медіа, моделі медіакомунікації, персоніфікованість, суб’єктоцентричність, стаття, media space, sociology of mass media, models of media communication, personification, subjectivity
Citation
Сусська О. О. Суб'єктоцентричність моделей медіакомунікації у посттравматичну епоху / Сусська О. О. // Габітус. - 2020. - Вип. 12, Т. 1. - С. 122-126.