Обґрунтування і реалізація методики підготовки майбутніх учителів-філологів до дослідницької діяльності

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Authors
Заїка, Анна
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті розкрито особливості підготовки майбутніх учителів-філологів до дослідницької діяльності з учнями старшої школи. Обґрунтовано модель підготовки до дослідницької діяльності на ідеї системного діяльнісного підходу до розвитку індивідуальності особистості, що реалізується шляхом поєднання ефективних навчальних технологій і природної активності людини до самореалізації. Визначено, що основою наукової підготовки у структурі професійного потенціалу є наукові знання й уміння. Саме в процесі опанування змісту філологічних предметів, а потім психолого-педагогічних закладається фундамент у підготовці до проведення навчально-дослідницької та науково-дослідної діяльності майбутніх вчителів. Представлено спеціальний курс, що передбачає як теоретичну, так і практичну підготовку майбутніх учителів-філологів до науково-дослідної роботи з учнями старшої школи відповідно до сучасного розуміння організації навчального процесу.Метатеоретичної підготовки –засвоєння основ науково-дослідницької діяльності, початкових знань про специфіку наукової роботи, методи наукових досліджень. Мета практичної підготовки –оволодіння уміннями визначати напрями власної дослідницької діяльності в старшій школі, переводити наукові знання в площину практичного використання і здійснювати елементарні наукові дослідження
В статье раскрыты особенности подготовки будущих учителей-филологов к исследовательской деятельности с учащимися старших классов. Обоснована модель подготовки к исследовательской деятельности на идее системного деятельностного подхода к развитию индивидуальности личности, которая реализуется путем сочетания эффективных обучающих технологий и природной активности человека к самореализации.Определено, что основой научной подготовки в структуре профессионального потенциала являются научные знания и умения. Именно в процессе овладения филологическими предметами, а затем психолого-педагогическими закладывается фундамент в подготовке к проведению учебно-исследовательской и научно-исследовательскойдеятельности будущих учителей. Представлен специальный курс, предусматривающий как теоретическую, так и практическую подготовку будущих учителей-филологов к научно-исследовательской работе с учащимися старших классов в соответствии с современным пониманием организации учебного процесса.Цель теоретической подготовки –усвоение основ научно-исследовательской деятельности, начальных знаний о специфике научной работы, методах научных исследований. Цель практической подготовки –овладение умениями определять направления своей исследовательской деятельности в старшей школе, переводить научные знания в плоскость практического использования и осуществлять элементарные научные исследования.
The article reveals the peculiarities of the preparation of future philology teachers for research activities with high school students. The model of preparation for research activities on the idea of a systematic activity approach to the development of individual personality, which is realized through a combination of effective teaching technologies and natural human activity for self-realization, is substantiated.It is determined that the basis of scientific preparation in the structure of professional potential is scientific knowledge and skills. It is in the process of mastering philological subjects, and then psychological and pedagogical, that the foundation is laid in preparation for the conduct of educational research and research activities of future teachers. A special course is presented, providing both theoretical and practical training for future philology teachers for research work with high school students in accordance with a modern understanding of the organization of the educational process.The purpose of theoretical training is to learn the basics of research activities, basic knowledge about the specifics of scientific work, research methods. The purpose of practical training is to master the ability to determine the direction of one's research activities in high school, transfer scientific knowledge to the plane of practical use, and carry out elementary scientific research.
Description
Keywords
моделювання, дослідницька діяльність, учитель-філолог, старша школа, стаття, моделирование, исследовательская деятельность, учитель-филолог, старшая школа, modeling, research activity, teacher-philologist, high school
Citation
Заїка А. Ю. Обґрунтування і реалізація методики підготовки майбутніх учителів-філологів до дослідницької діяльності / Заїка Анна Юріївна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. - 2020. - № 2 (333), Ч. I. - С. 106-112. - https://doi.org/10.12958/2227-2844-2020-2(333)-1-106-112