Дистанційне навчання в системі вищої освіти: сучасні тенденції

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Authors
Ярошенко, Тетяна
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Статтю присвячено актуальним питанням використання дистанційних технологій навчання в системі вищої освіти в Україні та світі. Докладно проаналізовано причини стрімкого зростання у світі кількості університетів, які здійснюють навчання студентів за дистанційною формою, внаслідок бурхливого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та популяризації освітніх інновацій, зокрема МВОК (масових відкритих онлайн-курсів, англ. MOOC - Massive Open Online Courses), а також інших електронних систем управління навчальним процесом. Авторка розглянула чотири основні етапи, що передували та сприяли появі дистанційного навчання, а саме: комунікація за посередництвом поштового сполучення, комунікація через радіо та телебачення, спілкування за допомогою комп'ютерної техніки та засобів, спілкування через масові онлайн-курси. Також розглянуто сучасний стан і перспективи подальшого розвитку дистанційної освіти в Україні. З-поміж іншого вказано основні нормативні положення, які визначають базові засади створення, організації та запровадження сучасного дистанційного навчання в Україні. У цій статті сформульовано основні принципи дистанційного навчання, обґрунтовано організаційні та методологічні умови й засади його впровадження в навчальний процес, висвітлено його основні переваги та недоліки. Авторка, зокрема, наголошує на важливості дистанційної освіти для втілення та реалізації концепції навчання протягом життя (Lifelong learning). У статті висвітлено важливий проект впровадження дистанційного (змішаного) навчання в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" (зокрема платформи DistEdu) та способи залучення викладачів і студентів до роботи з цією навчальною онлайн-платформою. Визначено напрями подальшого розвитку дистанційної освіти в Україні та потенціал подібних проектів для її популяризації в українському освітньому середовищі та освітній спільноті.
The article is dedicated to the current issues of using distance-learning technologies in higher education in Ukraine and the world. The major stages and reasons for the rapid growth in the world of universities providing distance learning under the influence of rapid development of information and communication technologies and the promotion of educational innovations, including MOOC (Massive Open Online Courses) and other, are discussed in detail such as electronic learning process management systems. The author examines and analyzes the main four steps that preceded and facilitated the emergence of distance learning, namely: communication through postal communications, communication via radio and television, communication via computer and media, communication through mass-based online courses. The article also looks at the current state and prospects of further development of distance education in Ukraine. The author points out, among other things, the basic normative provisions that determine the basic principles of creation, organization, and implementation of modern distance learning in Ukraine. In an article the basic principles of distance learning are formulated, the organizational and methodological conditions and the principles of its introduction into the educational process are substantiated; its main advantages and disadvantages are highlighted. This article specifically describes the importance of distance education for the implementation and implementation of the concept of Lifelong Learning. An important project of introducing distance (blended) learning at the National University of Kyiv-Mohyla Academy, in particular, the DistEdu platform. The article discusses the ways of engaging lecturers and students to work with this educational online platform. The article identifies directions for further development of distance education in Ukraine and outlines the potential of DistEdu-like projects in promoting distance education in the Ukrainian educational environment and the educational community.
Description
Keywords
дистанційне навчання, дистанційна освіта, змішане навчання, навчальний процес, масові онлайн-курси, вища освіта, distance learning, distance education, blended learning, educational process, massive online open courses, higher education
Citation
Ярошенко Т. О. Дистанційне навчання в системі вищої освіти: сучасні тенденції [електронний ресурс] / Ярошенко Т. О. // Інженерні та освітні технології. - 2019. - Т. 7, № 4. - С. 8-21. - doi.org/10.30929/2307-9770.2019.07.04.01