eKMAIR

The Kyiv-Mohyla Academy from the Polish Point of View

Show simple item record

dc.contributor.author Chynczewska-Hennel, Teresa
dc.date.accessioned 2019-07-01T13:55:13Z
dc.date.available 2019-07-01T13:55:13Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Chynczewska-Hennel T. The Kyiv-Mohyla Academy from the Polish Point of View / Teresa Chynczewska-Hennel // Шлях у чотири століття : матеріали Міжнародної наукової конференції "AD Fontes - до джерел" до 400-ї річниці заснування Києво-Могилянської академії, 12-14 жовтня 2015 року / [наук. ред. Н. Яковенко ; упоряд. Н. Шліхта] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : [НаУКМА], 2016. - С. 282-291. en_US
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/16133
dc.description.abstract This point of view is presented here through the prism of the approach of Polish historians to the history and importance of the Academy. There is no doubt that one of the most important publications is still topical today, namely “Academia Kijowsko-Mohylanska. Zarys historychny na tie rozwoju ogolnego cywiliyacyi zachodniej na Rusi” written by Aleksander Walerian Jablonowski (1829-1913). This outstanding author studied Slavic Philology at the University of Kiev. He also wrote many books and articles devoted to modern Ukrainian-Ruthenian history. He published his “Academia Kijowsko-Mohylanska” on the occasion of the 500th anniversary of the foundation of the Jagiellonian University in Cracow. Unfortunately, later on, no publications by Polish historians appeared for quite a long time. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.subject history en_US
dc.subject Kyiv-Mohyla Academy en_US
dc.subject Polish historians en_US
dc.subject article en_US
dc.title The Kyiv-Mohyla Academy from the Polish Point of View en_US
dc.type Article en_US
dc.status first published en_US
dc.relation.source Шлях у чотири століття : матеріали Міжнародної наукової конференції "AD Fontes - до джерел" до 400-ї річниці заснування Києво-Могилянської академії, 12-14 жовтня 2015 року uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics