Розвиток міжкультурної комунікації на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Authors
Ушакова, Ірина
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті схарактеризовано сутність процесу організації розвитку міжкультурної комунікації на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням. Розглянуто поняття "міжкультурна комунікація", наголошено на взаємовпливі та взаємозв’язку людини – її мови – культури – комунікації. Автор акцентує увагу на застосуванні міждисциплінарного, інтегрованого підходу у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням, що передбачає використання різних видів мистецтва у їх взаємодії, а також інших засобів непрямої комунікації (англомовні матеріали сучасних мас-медіа); прикладів комунікативних невдач в ситуаціях міжкультурної взаємодії. Проаналізовано реальні ситуації міжкультурних комунікативних невдач, наведено приклади застосування комплексу мистецтв у межах теми "Етичні цінності". Автор робить висновок, що досягнення взаєморозуміння в процесі міжкультурної комунікації можливе і залежить не тільки від рівня володіння іноземною мовою, але й потребує загальнокультурних та специфічних фонових знань про життя, традиції, норми, стандарти поведінки, притаманні чужій культурі, а також їх співвіднесення з системою моральних і духовних цінностей власної. Так студенти вчаться вести діалог іноземною мовою з представниками різних культур на приватному та професійному рівні з урахуванням особистісних настанов, культурних цінностей співрозмовника, при цьому зберігаючи культурну ідентичність та своєрідність
The article is devoted to research of the process of organizing the development of cross-cultural communication in English for Specific Purposes (ESP) classes. The concept of "cross-cultural communication" is considered, mutual influence and interrelation of a person – his language – culture – communication are emphasized. The author focuses on the interdisciplinary, integrated approach to the teaching of ESP, which involves both the use of various types of art in their interaction, as well as other means of indirect communication (English-language resources of modern mass media); examples of communicative failures in situations of intercultural interaction. The article analyzes real-life situations of cross-cultural communication failures, giving examples of the complex of arts in the context of the topic "Ethical values". The author concludes that the achievement of mutual understanding in the process of intercultural communication is possible and depends not only on the level of knowledge of a foreign language, but also requires general cultural and specific background knowledge about life, traditions, norms, standards of behavior, which are inherent in foreign culture, and their correlation with the system of moral and spiritual values in one's own. So students learn how to carry on a dialogue in a foreign language with the representatives of different cultures on a private and professional level, taking into account personal attitudes, cultural values of the speaker in this preserving cultural identity and uniqueness.
Description
Keywords
міжкультурна комунікація, міжкультурна компетенція, інтеграція, мова, комплекс мистецтв, англомовні матеріали сучасних мас-медіа, комунікативна невдача, стаття, cross-cultural communication, intercultural competence, integration, language, complex of arts, English-language resources of modern mass media, communicative failure
Citation
Ушакова І. О. Розвиток міжкультурної комунікації на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням / Ушакова І. О. // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць. - 2018. - Вип. 3 (84). - С. 254-265.