eKMAIR

Analysis of Advertisement Financial Efficiency in Pharmaceutical Sphere

Show simple item record

dc.contributor.author Dadashova, Pervin
dc.contributor.author Khobta, V.
dc.date.accessioned 2018-11-09T10:05:25Z
dc.date.available 2018-11-09T10:05:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Dadashova, P. Analysis of Advertisement Financial Efficiency in Pharmaceutical Sphere / P. Dadashova, V. Khobta // Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. - 2017. - Т. 2, вип. 1. - С. 34-38. en_US
dc.identifier.issn 2519-4747
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/14697
dc.identifier.uri https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119787
dc.description.abstract This paper defines the main trends of pharmaceutical market development in Ukraine and presents the most common measures of the demand stimulation for pharmaceutical products, primarily advertisement. The scope of the investigation included the analysis of the impact of these measures on the companies’ revenue from sales, with the use of the panel data model, and the group of products with the low income level without advertisement was defined. The respective group was additionally analyzed with the use of cluster analysis that allowed for conclusion on the most efficient demand stimulation instruments. The obtained results show that in order to perform an efficient advertisement campaign, it is necessary to analyze statistical data regarding separate products sales with the application of the methods presented in the paper. en_US
dc.description.abstract У статті визначено основні тенденції розвитку фармацевтичного ринку України, а також виокремлено найпоширеніші заходи стимулювання попиту на фармацевтичну продукцію, до яких насамперед належить реклама. У процесі дослідження було проаналізовано вплив цих факторів на виручку підприємства від реалізації на основі моделі панельних даних та виокремлено групу препаратів із незначним рівнем доходів без застосування рекламних заходів. Відповідну групу було додатково проаналізовано за допомогою кластерного аналізу, що дало змогу визначити найефективніші заходи стимулювання попиту. Отримані результати демонструють, що для проведення ефективної рекламної кампанії необхідно ґрунтовно аналізувати статистичні дані щодо реалізації окремих груп препаратів, для чого можуть бути використані представлені в роботі методи. uk_UA
dc.language.iso en en_US
dc.subject pharmaceutical products en_US
dc.subject advertisement en_US
dc.subject panel data models en_US
dc.subject cluster analysis en_US
dc.subject article en_US
dc.subject фармацевтична продукція uk_UA
dc.subject рекламні заходи uk_UA
dc.subject моделі панельних даних uk_UA
dc.subject кластерний аналіз uk_UA
dc.title Analysis of Advertisement Financial Efficiency in Pharmaceutical Sphere en_US
dc.title.alternative Аналіз фінансової ефективності рекламних заходів у фармацевтичній сфері uk_UA
dc.type Article en_US
dc.status first published en_US
dc.relation.source Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. - 2017. - Т. 2, вип. 1 uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics