Діагностика рівнів сформованості конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців із реклами та зв'язків з громадськістю

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Authors
Тітаренко, Ірина
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті розкрито загальні положення організації і проведення констатувального етапу педагогічного експерименту з перевірки ефективності педагогічних умов формування конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців із реклами та зв’язків з громадськістю в процесі професійної підготовки, до яких віднесено уточнення критеріїв і показників рівнів сформованості конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців із реклами та зв’язків з громадськістю, а також аналіз конста- тувальних замірів рівнів сформованості конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців із реклами та зв ’язків з громадськістю.
The research paper deals with the main points of the organization and conduct of the pedagogical experiment ascertaining phase to test the effectiveness of pedagogical conditions offorming conflictological competence of future specialists in advertising and public relations in the process of professional training, which include specifying criteria and indicators of the maturity levels of conflictological competence of future specialists in advertising and public relations; analysis of ascertaining measuring the maturity levels of conflictological competence of future specialists in advertising and public relations. It is stated that the formation of conflictological competences of future specialists in advertising and public relations can be effectively implemented provided implementation of pedagogical conditions, which testing has become the basis of pedagogical experiment. Based on psychological and pedagogical sources on the research subject, the maturity levels of conflictological competence of future specialists in advertising and public relations are identified and substantially characterized, namely: high, medium and low maturity levels. The maturity levels of conflictological competence of future specialists in advertising and public relations are determined by using the cognitive and practical criterion and the motivational and value criterion. A general analysis of the results of the pedagogical experiment ascertaining phase was carried out, which showed insufficient maturity level of conflictological competence offuture specialists in advertising and public relations by a number of criteria both in control and experimental groups.
Description
Keywords
конфліктологічна компетентність, рівні сформованості конфліктологічної компетентності, фахівці із реклами та зв'язків з громадськістю, conflictological competence, maturity levels of conflictological competence, specialists in advertising and public relations, стаття
Citation
Тітаренко Ірина Ігорівна. Діагностика рівнів сформованості конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців із реклами та зв'язків з громадськістю / Ірина Тітаренко // Нова педагогічна думка : науково-методичний журнал. - 2016. - № 3 (87). - С. 66-71.