eKMAIR

Комп'ютерні ігри та їхні позитивні психологічні ефекти

Show simple item record

dc.contributor.author Гордієнко, Арсеній
dc.date.accessioned 2018-01-10T13:33:59Z
dc.date.available 2018-01-10T13:33:59Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Гордієнко А. В. Комп'ютерні ігри та їхні позитивні психологічні ефекти / Гордієнко А. В. // Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2017. - Т. 199. - С. 58-62. uk_UA
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12402
dc.description.abstract У статті досліджено позитивні психологічні ефекти комп’ютерних ігор, проаналізовано психічну діяльність, яка моделюється у процесі комп’ютерних ігор різних жанрів, визначено особливості ігор різних жанрів, показано стійкі зміни в різних аспектах психічної діяльності людей, які захоплюються іграми. uk_UA
dc.description.abstract The article explains the positive psychological effects of computer games, examines the mental activity that is modelled in the process of computer games of different genres, particular influence of games of different genres, and shows persistent changes in various aspects of mental activity of peoples which are involved into games. Based on a review of available research,it is possible to outline a list of the positive psychological effects of computer games: 1. The formation of the basic skills for learning and future professional activities. 2. The development of the operating structure of various types of activities. 3. The development of hand-eye coordination, fine motor skills. 4. The development of spatial perception. 5. The formation of problem-solving skills and logical thinking. 6. Formation of skills of planning, management and logistics. 7. Mastering multitasking, simultaneous tracking of several variables and managing multiple objectives. 8. Training in the speed of decision-making. 9. The development of strategies and intuition. 10. Situational awareness and competence. 11. The phenomenon of coercion of young players to develop useful skills. 12. The formation is useful for high achievement personality traits. 13. Skills assessment and self-evaluation. 14. The pattern recognition. 15. Inductive-deductive reasoning and testing of hypotheses. 16. The development of memory. 17. Concentration. 18. The validity of decisions when there are the perturbing influences and temptations. 19. Skills of teamwork and cooperation. 20. Skills development management processes. 21. Modelling the real world and obtaining of experience. en_US
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject комп’ютерна гра uk_UA
dc.subject жанри комп’ютерних ігор uk_UA
dc.subject позитивні психологічні ефекти від комп’ютерних ігор uk_UA
dc.subject computer game en_US
dc.subject genre certainty of computer games en_US
dc.subject multitasking en_US
dc.subject simultaneous tracking of many shifting variables en_US
dc.subject managing multiple tasks en_US
dc.subject telescopic vision en_US
dc.title Комп'ютерні ігри та їхні позитивні психологічні ефекти uk_UA
dc.title.alternative Computer Games and Their Positive Psychological Effects en_US
dc.type Article uk_UA
dc.status first published uk_UA
dc.relation.source Наукові записки НаУКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics