Кафедра маркетингу та управління бізнесом

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 492
  • Item
    Analysing students' mobility at higher education institutions: case of Ukrainian university during the war
    (2024) Chala, Nina; Pichyk, Kateryna; Poddenezhnyi, Oleksandr; Voropai, Olga
    Higher Education Institutions (HEIs) often overlook the importance of systematic data collection and analysis. This oversight can obscure critical trends and decision-making insights, particularly student mobility. HEIs management may not detect the outflow of students related to academic mobility and therefore will not make timely managerial decisions. This article aims to provide guidance to university management on how data collection and analysis can improve informed decision-making, focusing on student mobility, especially in times of severe disruptions, like military conflicts. To reach this goal, desk research of previous literature was conducted to identify risks and challenges related to students’ mobility and the previous experience to address them. Secondary data analysis of student outflow at the Faculty of Economics of the National University "Kyiv-Mohyla Academy" (NaUKMA) from 2015–2022, alongside a student survey provided insights into the students’ academic mobility process dynamics. The findings demonstrate a significant outflow of students from educational programs, highlighting the opportunities and risks associated with academic mobility. Analysis of this data reveals critical insights into student motivation, which can significantly influence their decisions and behavior. Students’ mobility data analysis will instantly point out the problem to HEI management, making it possible to prevent the consequences.
  • Item
    Навчальний план. Вступ - 2023. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
    (2023)
    Навчальний план. Вступ - 2023. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування. Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Форма навчання - очна. Термін навчання - 3 роки 10 місяців.
  • Item
    Навчальний план. Вступ - 2022. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування Спеціальність: 073 Менеджмент Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
    (2022)
    Навчальний план. Вступ - 2022. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування. Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Форма навчання - очна. Термін навчання - 3 роки 10 місяців.
  • Item
    Навчальний план. Вступ - 2021. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування. Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
    (2021)
    Навчальний план. Вступ - 2021. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування. Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Форма навчання - очна. Термін навчання - 3 роки 10 місяців.
  • Item
    Навчальний план. Вступ - 2020. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
    (2020)
    Навчальний план. Вступ - 2020. Галузь знань: 07 Управління та адміністрування. Спеціальність: 073 Менеджмент. Освітня програма: Менеджмент. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Форма навчання - очна. Термін навчання - 3 роки 10 місяців.
  • Item
    Освітня програма "Менеджмент/Management" першого бакалаврського рівня вищої освіти
    (2023) Пічик, Катерина; Пріб, Катерина; Храпкіна, Валентина; Ігнатьєва, Ірина; Гавриленко, Тетяна; Горохова, Людмила
    Мета освітньої програми: мета підготовки бакалаврів з менеджменту визначається поєднанням потреб України у високоосвічених фахівцях та запитів громадян в отриманні ґрунтовної освіти з цього напряму, яка давала б змогу розвинути розумові здібності особи та реалізувати їх у практиці установ будь-якої форми власності, на виробництві, у комерційних та некомерційних організаціях.
  • Item
    Освітня програма "Менеджмент/Management" першого бакалаврського рівня вищої освіти
    (2021) Пічик, Катерина; Пріб, Катерина; Храпкіна, Валентина; Ігнатьєва, Ірина; Гавриленко, Тетяна
    Мета освітньої програми: мета підготовки бакалаврів з менеджменту визначається поєднанням потреб України у високоосвічених фахівцях та запитів громадян в отриманні ґрунтовної освіти з цього напряму, яка давала б змогу розвинути розумові здібності особи та реалізувати їх у практиці установ будь-якої форми власності, на виробництві, у комерційних та некомерційних організаціях.
  • Item
    Освітня програма "Менеджмент" першого бакалаврського рівня вищої освіти
    (2020) Пічик, Катерина; Пріб, Катерина; Храпкіна, Валентина; Ігнатьєва, Ірина; Гавриленко, Тетяна
    Мета освітньої програми: мета підготовки бакалаврів з менеджменту визначається поєднанням потреб України у високоосвічених фахівцях та запитів громадян в отриманні ґрунтовної освіти з цього напряму, яка давала б змогу розвинути розумові здібності особи та реалізувати їх у практиці установ будь-якої форми власності, на виробництві, у комерційних та некомерційних організаціях.
  • Item
    Практичний посібник для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ОП "Менеджмент" [електронний ресурс]
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Пічик, Катерина; Храпкіна, Валентина; Гавриленко, Тетяна; Ігнатьєва, Ірина; Сербенівська, Аліна
    У навчальному посібнику розглядаються загальні питання організації, проведення і підведення підсумків курсового проектування, переддипломної практики, виконання кваліфікаційної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ОП "Менеджмент" спеціальності 073 "Менеджмент".
  • Item
    Практичний посібник для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ОП "Маркетинг" [електронний ресурс]
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Пічик, Катерина; Храпкіна, Валентина; Гавриленко, Тетяна; Ігнатьєва, Ірина; Сербенівська, Аліна; Ісаєнко, А.
    У навчальному посібнику розглядаються загальні питання організації, проведення і підведення підсумків курсового проектування, переддипломної практики, виконання кваліфікаційної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ОП "Маркетинг" спеціальності 075 "Маркетинг".
  • Item
    Управління стратегічним потенціалом у контексті забезпечення енергетичними ресурсами
    (2024) Ігнатьєва, Ірина; Сербенівський, Юрій
    Через нестабільне зовнішнє середовище Україна опинилась у глибокій енергетичній кризі, наслідком якої є зростання вартості енергетичних ресурсів і кінцевої продукції промислових підприємств. Це спричинило зміну загальної стратегії управління, а також розширення структури стратегічного потенціалу. Зростаючі витрати на енергію впливають на ефективність бізнесу. Виникає необхідність впровадження ощадливого виробництва через виявлення необґрунтованих втрат енергії на промислових об’єктах. Водночас потрібно враховувати особливості технологічних процесів і виробництв. Втілити це допоможе енергетичний аудит і впровадження системи енергетичного менеджменту. Управління енергетичними ресурсами відповідно до стратегічних цілей підприємства сприятиме зменшенню витрат на енергію з одночасним досягненням екологічних, соціальних і корпоративних цілей управління. Метою цього дослідження є визначення особливостей промислових об’єктів, енергетичних потоків та специфіки проведення енергетичного аудиту на підприємствах легкої промисловості. З’ясовано, що особливістю цих підприємств є те, що капітальні споруди було збудовано переважно у 1940–1980-х роках. Підприємства є різноплановими за конструктивними рішеннями та енергетичними параметрами. Найбільш енерговитратним є виробництво шкіри. Згідно з результатами дослідження, частина підприємств легкої промисловості, які належать до різних підгалузей, мають незадовільний стан будівель і виробництва з високим споживанням та втратами енергії. Надано такі рекомендації для зниження витрат на енергоносії та підвищення енергетичного потенціалу підприємства: своєчасно проводити енергетичний аудит, використовувати альтернативні джерела енергії та впроваджувати концепцію Smart Grid. Це дасть змогу оптимізувати загальні витрати, знизити собівартість кінцевої продукції та посилити стратегічні позиції на ринку через зниження залежності від енергетичних ресурсів.
  • Item
    Відтворення основних засобів у частині їх формування як об'єкт менеджменту підприємств багатоукладної аграрної економіки України
    (2024) Могилова, Марина; Єфімцева, Людмила
    Розроблено пропозиції для обґрунтування управлінських рішень щодо формування основних засобів сільськогосподарських підприємств як складової частини менеджменту відтворення основного капіталу з урахуванням багатоукладності аграрної економіки України. Окреслено коло негативних наслідків на мікро- і макрорівнях від порушення пропорцій відтворення основного капіталу в сільському господарстві. Аргументовано актуальність удосконалення підходів та інструментів менеджменту для управління відтворювальним процесом на всіх його стадіях. Охарактеризовано відтворення основних засобів, що визначає його специфіку як об’єкта менеджменту. Окреслено основні об’єкти управління відтворенням у розрізі фінансового, інвестиційного, операційного та маркетингового менеджменту. Визначено завдання операційного менеджменту відтворення основних засобів сільськогосподарських підприємств, серед яких на першому етапі формування дієвої системи фондозабезпечення аграрного виробництва. Розглянуто управління матеріально-технічним забезпеченням у контексті його адаптації до інституційних, макроекономічних, галузевих і ринкових чинників. У дослідженні враховано фактори багатоукладності аграрної економіки, особливостей сільськогосподарського виробництва, ринку технічних засобів та агротехнологічного сервісу. Доведено потребу в застосуванні альтернативних варіантів матеріально-технічного забезпечення виробництва в сільськогосподарських підприємствах: придбання власних машин та обладнання чи користування агротехнологічними послугами сторонніх організацій. Завданням менеджменту визначено обґрунтування доцільності одного з альтернативних варіантів або їх комбінування залежно від розмірів земельних угідь підприємства. Запропоновано алгоритм визначення доцільного формату техніко-технологічного забезпечення виробництва в аграрних підприємствах. Із застосуванням цього алгоритму проведено розрахунки для господарств, які спеціалізуються на вирощуванні зернових культур. Розроблено пропозиції для сільськогосподарських виробників щодо оптимального варіанта формування матеріально-технічного забезпечення аграрного виробництва залежно від площі їхніх угідь.
  • Item
    Генеративні моделі штучного інтелекту як ефективний інструмент для оптимізації бізнес-процесів
    (2024) Іваненко, Аліна; Пічик, Катерина
    Нині багато галузей прагнуть автоматизувати певні види робіт за допомогою інтелектуальних машин, тому штучний інтелект широко використовують у різних сферах, включно з управлінням бізнесом. Чат-боти, зокрема створені на базі моделі GPT (Generative Pre-trained Transformer), набувають популярності як ефективний інструмент для спілкування з клієнтами та управління завданнями. У статті розглянуто сутність штучного інтелекту, зокрема поняття генеративної моделі штучного інтелекту. Окреслено роль штучного інтелекту як сучасного інструменту для розв’язання багатьох питань. Оскільки в процесі формування запитів – промптингу – виникають деякі проблеми, їх потрібно вирішити для досягнення максимальної продуктивності менеджерів. Дослідження й формування ефективного промптингу в чат-ботах (зокрема GPT) для управління бізнес-процесами стає одним із ключових завдань. Досягнення в галузі штучного інтелекту та машинного навчання дають змогу розширити можливості цього інструменту для підвищення продуктивності менеджерів усіх ланок управління. У статті проаналізовано основні принципи промптингу та проблеми, які можуть виникати. Авторки провели низку експериментів із різними методами промптингу й оцінили їхню ефективність у реальних умовах для вирішення різних управлінських завдань. Визначено основні елементи й типи промптингу для максимально ефективної взаємодії та оптимізації вирішення сучасних управлінських завдань. Ключовими чинниками для отримання найкращих результатів є гнучкість і адаптація промпту до конкретного завдання. Сформовано рекомендації щодо ефективного промпт-інжинірингу в генеративних моделях штучного інтелекту для оптимізації бізнес-процесів. На підставі проведеного дослідження запропоновано підходи до підвищення ефективності використання штучного інтелекту в управлінні бізнес-процесами компаній та організацій.
  • Item
    Актуальні проблеми мотивації персоналу на підприємствах з урахуванням особливостей воєнного стану
    (2024) Сербенівська, Аліна; Лебідь, Денис
    Під час воєнного стану в Україні доволі важливими для українського бізнес-середовища є проблеми мотивації персоналу на підприємствах з огляду на особливості ситуації. У багатьох країнах світу, де наявні такі кризові ситуації, як збройні конфлікти, воєнний стан так чи інакше впливає на функціонування підприємств, установ та організацій, зокрема на мотивацію їхнього персоналу. Метою цієї статті є дослідження впливу воєнного стану, що є результатом збройного конфлікту, на мотивацію співробітників компаній, а також пошук шляхів вирішення проблемних питань, пов’язаних із мотивацією, що постають у бізнесі сьогодні. У статті розкрито поняття внутрішнього і зовнішнього регресу мотивації, спричиненого наслідками війни в Україні. Розглянуто чинники, які його формують. Досліджено психологічні розлади, спричинені наслідками воєнних дій на території України, а також їхній вплив на співробітників компаній; зовнішні чинники, зумовлені наслідками збройного конфлікту, що призводять до зовнішнього регресу мотивації персоналу. У результаті аналізу та зіставлення зовнішніх і внутрішніх чинників регресу мотивації, а також їх розгляду відповідно до піраміди потреб А. Маслоу визначено оптимальні шляхи зменшення регресу мотивації, щоб підтримувати високий рівень продуктивності та вмотивованості співробітників компаній. Це допоможе вирішити важливі актуальні проблемні питання мотивації персоналу під час воєнного стану. Результати дослідження можуть стати важливим допоміжним інструментом для українського бізнесу у складних умовах збройного конфлікту, сприятимуть розумінню та розв’язанню проблем із мотивацією персоналу.
  • Item
    Promotion of military tourism as a tool of socioeconomic development of a region (on the example of Kyiv Oblast)
    (2023) Havrylenko, Tetiana; Mazurets, Roman; Serbenivska, Alina; Kotsan, Nataliia
    The article provides evidences to support the notion that development of military tourism is a driver of socioeconomic growth of a region. In the present study, we used the general scientific and sophisticated scientific methods of research, including structural-functional analysis, statistical method, and comparative analysis. The study results were substantiated based on the data of the State Committee of Statistics of Ukraine, State Border Guard Service of Ukraine, State Agency of Tourism Development of Ukraine, Kyiv Oblast Center of the Development of Tourism, and materials from other scientific and official sources. We provided a definition of military tourism, which is proposed to be understood as a special kind of tourism in which the tourists can visit war-related historical sites and modern notable military objects; join the realities of the contemporary life in the military and familiarize themselves with the military experience; and participate in safe military events or historical reconstructions. We analyzed the reasons of decline in the tourist flows that occurred over the recent three years and presented the main ways of increasing them. We analyzed types of military tours offered by the Ukrainian tour guides on the domestic tourism market and studied the level of involvement of the respondents in military tourism in Ukraine. We demonstrated that military tourism is on offer in Ukraine, but against the backdrop of martial law, the internal tourism has specifics related to permits and restrictions that are in force during the war in relatively safe western and central regions of the country. Assessment of perspectives of military-tourism development in Ukraine using SWOT analysis revealed that it has many advantages, the main being the resources that can be used in creating a competitive tourism product, while the shortcomings include inaccessibility of the landmarks, absence of finances and investments, and high cost of the tours. For the socioeconomic development of Kyiv Oblast, we propose the Ukraine Undefeatable tour, having accounted for the abovementioned requirements to organizing tours in Ukraine in the conditions of martial law. The tour was developed based on the objects we selected in Kyiv Oblast. We confirmed that the development of military tourism is one of the most efficient drivers of socioeconomic growth of the region, Kyiv Oblast in particular, because it promotes increases in socioeconomic indicators of the region’s development.
  • Item
    Will Volunteering Drive Social Entrepreneurship in Ukraine?
    (2023) Chala, Nina; Pichyk, Kateryna; Voropai, Olga
    Research background: UN Volunteers identify the financial value of volunteer work to reach $287.6 million in 2022. Ukrainian statistical data from the Labour Force Survey reveals that approximately 7.1% of the population aged 15 and over, equivalent to 2,260,800 individuals, were identified as volunteers in January-June 2021. Nonetheless, the literature lacks grounded research on volunteer and social entrepreneurship ecosystems and their cooperation. Purpose of the article: This article explores volunteering as a prerequisite to social entrepreneurship in Ukraine. Namely, the research describes volunteering as part of a larger ecosystem that supports social innovation and entrepreneurship development. Methods: We analyse a selection of articles to identify the structure and interaction between the Volunteering Ecosystem (VE) elements and the input it can provide for the Social Entrepreneurship Ecosystem (SEE). We use desk research to map the VE and secondary data analysis to identify the portrait and the dynamics of volunteering in Ukraine. Findings & Value added: During the war, there are two main directions of volunteering in Ukraine: (1) rear support directly related to combat operations, and (2) organisations that resemble social entrepreneurship, operating with the support of international organisations and state cooperation. The article defines the ways in which the volunteering ecosystem can contribute to social entrepreneurship development: skills formation, networking, and collaboration, identifying social needs, testing ideas and models, inspiration, and motivation. The paper also offers recommendations to stimulate social entrepreneurship through volunteering.
  • Item
    Формування вартості та доданої вартості в агропродовольчій сфері
    (2024) Россоха, Володимир; Нечипоренко, Олександр
    В процесі дослідження опрацьовано концепцію ланцюга створення вартості, спрямовану на скорочення непродуктивних витрат і підвищення цінності продукту. Встановлено тенденції формування вартості в сільському господарстві, що грунтується на використанні природних, матеріальних і трудових факторів виробництва і включає етапи додавання вартості в процесі господарської діяльності. Визначено поняття ланцюга створення вартості в сільському господарстві. З'ясовано важливість використання горизонтального ланцюга створення вартості для аналізу господарської діяльності та підвищення ефективності виробництва. Окреслено принципи створення вартості в процесі товароруху сільськогосподарської сировини та продовольчої продукції по вертикальному ланцюзі новоствореної (доданої) вартості від виробника до споживача. Виявлено сутність доданої вартості як критерію виміру діяльності учасників ланцюга та оцінки їхнього суспільного внеску у створення робочих місць, частку від реалізації продукції та податкових надходжень. Розглянуто ціноутворювальний, маркетинговий та просторово-орієнтований концептуальні підходи до процесу формування, використання і відтворення ланцюгів вартості в аграрній сфері. Запропоновано методичний підхід збалансованого формування доданої вартості як основного джерела зростання конкурентоспроможності продукції.
  • Item
    Продовольча проблема в контексті українських реалій
    (2023) Россоха, Володимир
    Матеріали доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Розвиток аграрного сектору та сільських територій в умовах воєнного часу й повоєнного відновлення України", м. Київ, 28 вересня 2023 року.
  • Item
    Клієнтська аналітика освітніх програм: звіт про виконання проєкту
    (2023) Чала, Ніна
    Звіт про виконання проєкту "Клієнтська аналітика освітніх програм", що виконувався у 2022 р. за підтримки фонду "Наука" МБФВКМА. Метою проекту є збір та аналіз клієнтської аналітики на освітніх програмах ФЕН з метою розробки заходів щодо зменшення відтоку слухачів.
  • Item
    Застосування штучного інтелекту у цифровому маркетингу
    (Посвіт, 2022) Храпкіна, Валентина; Трушкіна, Наталія
    Параграф 7.1. з міждисциплінарного навчального посібника "Поведінкова економіка: від теорії до практики" за наук. ред.: Татомир І. Л., Квасній Л. Г. - Трускавець, 2022. У параграфі йдеться про застосування штучного інтелекту у цифровому маркетингу.