eKMAIR

Тенденції розвитку та впровадження дистанційного навчання фахівців аграрної галузі в країнах ЄС

Show simple item record

dc.contributor.author Гірник, Г.
dc.date.accessioned 2017-01-17T11:49:15Z
dc.date.available 2017-01-17T11:49:15Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Гірник Г. О. Тенденції розвитку та впровадження дистанційного навчання фахівців аграрної галузі в країнах ЄС / Гірник Г. О. // Наукові записки НаУКМА : Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2016. - Т. 188. - С. 18-21. uk
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10827
dc.description The article addresses such an unconventional form of professional training of agrarian specialists as distance learning. The paper analyzes the factors and approaches to distance learning and focuses attention on the generations and trends of distance learning, implementation of distance learning in Western and Eastern Europe. As it can be seen, distance learning is one of the most important forms of learning in the latest decades; moreover, it has become one of the most important elements of the higher education system in the EU. Implementation of the concept of lifelong learning requires a differentiated approach to the entire process of training. Among the factors that influence the development and implementation of the distance learning in the EU are organizational, pedagogical, technological, acmeological, and technocratical. In the literature, there are several approaches to distinguish technologies of distance learning. One of those technologies is based on using telecommunications, and the other is aimed to use information technologies. The article reveals that the social objective and economic factors of the implementation of distance learning in Western Europe are high dynamic and rapidly changing in technology, accompanied with the emergence of new industries and new professions and occupations. Thus, implementation of distance learning in Eastern Europe will allow for development of professional training of the agrarian specialists and will facilitate access for a wider population. Recently in the EU there developed and were implemented software disciplines modernizing the material base for NAM. To conclude, using achievements of science and technology, ideas of integration of education and production, searching of new pedagogical technologies, innovative forms and methods of distance learning are the most prioritised trends in the development and implementation of the distance learning in the EU. en
dc.description.abstract Статтю присвячено такій формі професійної підготовки фахівців аграрної галузі, як дистанційне навчання. Здійснено аналіз факторів, підходів, поколінь дистанційного навчання та тенденцій його розвитку й впровадження в Західній та Східній Європі. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject дистанційне навчання uk
dc.subject форми професійної підготовки uk
dc.subject фахівці аграрної галузі uk
dc.subject distance learning en
dc.subject non-traditional forms of training en
dc.subject agrarian specialists en
dc.title Тенденції розвитку та впровадження дистанційного навчання фахівців аграрної галузі в країнах ЄС uk
dc.title.alternative Development and implementation trends of distance learning specialists in the field of agricultural in the European Union en
dc.type Article uk
dc.status published earlier uk
dc.relation.source Наукові записки НаУКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics