eKMAIR

Broadening students' communicative competence in professional English

Show simple item record

dc.contributor.author Grishkova, Raisa
dc.date.accessioned 2016-12-30T18:37:53Z
dc.date.available 2016-12-30T18:37:53Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Grishkova R. O. Broadening students' communicative competence in professional English / R.O. Grishkova. - К. : Видавничий дім "КМ Академія", 2001. // Наукові записки НаУКМА, Т. 19 (2001): Спеціальний випуск, Ч. 1. - с. 61-63. uk
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10665
dc.description.abstract The article deals with the problem of broadening students' communicative competence in the process of teaching professional English. Key components of communicative competence are grammatical competence, sociolinguistic competence, and strategic competence. Four major types of communicative exercises, which are used for teaching both general and professional English are described in the article. They are personal (cognitive) or social (interactive) and closed or open. It is also stressed that competence in oral communication is best achieved through interaction in a friendly, relaxed atmosphere. In conclusion the confidence factor is highly esteemed by the author. Practice in teaching professional English shows that self-confidence is assumed to have a great influence in successful learning. It can be a crucial factor in the learner's ability to overcome occasional setbacks or minor mistakes in the process of broadening communicative competence in professional English. en
dc.description.abstract У статті йдеться про розширення комунікативної компетенції студентів у процесі навчання професійної англійської мови. Ключовими компонентами комунікативної компетенції є граматична, соціолінг- вістична та стратегічна компетенції. В статті описано чотири головні типи комунікативних вправ, які використовуються для навчання як загальної, так і професійної англійської мови. Це особистісні (пізнавальні) чи суспільні (інтерактивні) та закриті чи відкриті вправи. Підкреслюється, що компетенція в усному спілкуванні найбільш результативно формується в процесі співпраці в дружній релаксованій атмосфері. У висновках автором високо оцінюється роль самооцінки та формування у студентів впевненості в собі. Практика навчання професійно спрямованої англійської мови свідчить, що впевненість в собі може стати вирішальним фактором в опануванні іноземної мови. uk
dc.language.iso en uk
dc.subject students' uk
dc.subject communicative uk
dc.subject competence uk
dc.subject professional English uk
dc.subject розширення uk
dc.subject комунікативна uk
dc.subject компетенція студентів uk
dc.subject професійна англійська мова uk
dc.title Broadening students' communicative competence in professional English uk
dc.title.alternative Розширення комунікативної компетенції студентів з професійної англійської мови uk
dc.type Article uk
dc.status published earlier uk
dc.relation.source Наукові записки: Спеціальний випуск uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics