eKMAIR

Організація лексики - один із прийомів навчання англійської мови як іноземної

Show simple item record

dc.contributor.author Горкун, Марія
dc.date.accessioned 2016-12-22T17:13:01Z
dc.date.available 2016-12-22T17:13:01Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Горкун М. Г. Організація лексики - один із прийомів навчання англійської мови як іноземної / М. Г. Горкун // Наукові записки НаУКМА. - 1999. - Т. 9, ч. 1 : Спеціальний випуск. - С. 36-37. uk
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10321
dc.description Lexis is a system reflecting systematic character of objective reality. This system is being laid upon the matrix of reality perception of the individual which is provided by our mind, our phyñics. The organisation of lexis for teaching foreign language is realised through various forms which are graphically fixed. They are known in methodology as graphs, charts, maps, networks, etc. They are a part of individual, independent work of a student, the forms of organisation of lexis being chosen by the students themselves. The purpose of the article is to demonstrate the role of lexis organisation by means of graphical forms for raising efficiency of mastering both language and communicative competence. en
dc.description.abstract Організація лексики, втілена графічно, стимулює творчу активність студентів під час самостійної роботи над нею, оскільки наочно виявляє, в якому ланцюгу системи існує прогалина, що дозволяє легко її усунути. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject самостійна робота uk
dc.subject лексика uk
dc.subject lexis en
dc.subject іноземна мова uk
dc.subject англійська мова uk
dc.subject вивчення мов uk
dc.title Організація лексики - один із прийомів навчання англійської мови як іноземної uk
dc.title.alternative Organization of lexis as one of approaches to learn EFL en
dc.type Article uk
dc.status published earlier uk
dc.relation.source Наукові записки: Спеціальний випуск uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics